Vangelis - Blade Runner (Orchestral Adaptation, the New American Orchestra) (1982)

Griekenland
Score
Label: Full Moon

1. Love Theme (4:16)
  2. Main Title (5:05)
  3. One More Kiss Dear (4:02)
  4. Memories of Green (4:55)
  5. End Title (4:19)
  6. Blade Runner Blues (4:42)
  7. Farewell (3:13)
  8. End Title Reprise (3:06)
neo
Lange tijd hebben liefhebbers het moeten hebben van een lp en cd met orkestrale adapties van het New American orchestra, voordat uiteindelijk in 1994 de originele versies van deze tracks uitgegeven werden (en meer). Nu zijn geadapteerde stukken soms stukken minder door net dat kleine verschil in tempo, in klankkleur en dat soort zaken. Bij deze uitgaven is het echter een verademing. Het zijn weliswaar iets meer jazz-achtige interpretaties, maar het resultaat is geweldig.

avatar van harm1985
Deze heb ik dus ook, in de veronderstelling dat het de OST was, maar dat zit dus net ff anders. Net als het spel (dat ik helaas niet meer heb) en de film moest ik deze hebben. Nu het boek nog een keer...

avatar van Darkzone
Waarom staat dit album onder Vangelis??