Alkaline Trio - This Addiction (2010)

Punk / Rock

15. Dine, Dine My Darling [Acoustic] *
  16. Dead on the Floor [Acoustic] *
  17. Fine [Acoustic] *
avatar van lowieke
Titelnummer is in elk geval weer een dikke vette knaller .

Dat klopt zeker.

avatar van lowieke
Ik ben redelijk uit de punkwereld geraakt maar toch blijft Alkaline trio elke dag wel weer opkomen.

En kan als een klein kindje niet wachten op deze plaat.

avatar van Mr. B
Als je toch aan het wachten bent moet je dit ook eens proberen, Matt Skiba op zang.

avatar van lowieke
Oh ja! Tijdje terug heb ik die plaat niet-gekocht zeg maar .

Maar heb hem nog steeds nooit de tijd gegeven, ik ga het checken! Thanks.

avatar van Mr. B
Vanavond al vast even beluisteren ik ben benieuwd!

avatar van Norbert
Was eigenlijk totaal niet bekend met het werk van Alkaline Trio. Weet eigenlijk niet precies waarom, denk dat het me op de een of andere manier gewoon niet trok. Maar na aandringen van een vriend toch maar eens geprobeerd en ik moet zeggen dat het me volledig meevalt.

Vooral de opener 'This Addiction' is echt ongekend catchy. Maar daarnaast staat het eigenlijk vol met hitjes. Ook 'The American Scream' en 'Piss and Vinegar' kunnen me goed bekoeren.

De hele Bouncing Souls vibe druipt er vanaf natuurlijk, maar kan niet zeggen dat ik dit erg vind. Zeker een aanrader voor de zomermaanden dit!

avatar van Mr. B
Dorothy is echt een meezinger van formaat!

avatar van Mr. B
Leuk gevonden trouwens Di(n)e, Di(n)e My Darling.

Mr. B schreef:
Leuk gevonden trouwens Di(n)e, Di(n)e My Darling.

Ik vind het eerder te simpel gevonden .... Maar neemt niet weg dat het een goed nummer is!!

Simpel maar leuk...

avatar van james_cameron
Inderdaad, aan de simpele kant, maar wat mij betreft ook wat te makkelijk en flauw. De plaat kabbelt zo gelijkmatig door dat de songs vrijwel geen indruk maken. Er staat geen positieve uitschieters op. Ook geen missers, maar het is allemaal van een gekmakende degelijkheid.

avatar van Mr. B
Heerlijk, dat zouden er meer moeten doen..

avatar van AOVV
Degelijk plaatje, met enkele uitschieters, zoals het titelnummer, waardoor ik geneigd ben iets meer dan de helft te geven

3 sterren dus

avatar van M<3Y
Mijn stem laten zakken (5 was ook iets teveel van het goede) naar *4.0

De Punk gaat wat meer naar de pop/rock toe maar het staat nog steeds als een huis. Ook zeker aan te raden is de deluxe editie met enkele akoestische versies van nummers waaronder het prachtige Dead On The Floor. Voor je het weet is de cd afgelopen (het is dan ook wat aan de korte kant helaas..)

Ook een compliment voor de mooie hoes.