Amon Amarth - Versus the World (2002)

Zweden
Label: Metal Blade

1. Death in Fire (4:54)
  2. For the Stabwounds in Our Backs (4:56)
  3. Where Silent Gods Stand Guard (5:47)
  4. Versus the World (5:22)
  5. Across the Rainbow Bridge (4:51)
  6. Down the Slopes of Death (4:08)
  7. Thousand Years of Oppression (5:41)
  8. Bloodshed (5:14)
  9. ...And Soon the World Will Cease to Be (6:56)
  10. Siegreicher Marsch * (7:54)
  11. Sorrow Throughout the Nine Worlds (Remastered) * (3:53)
  12. The Arrival of the Fimbul Winter [Second Demo] * (4:26)
  13. Burning Creation * (4:59)
  14. The Mighty Doors of the Speargod's Hall * (5:43)
  15. Under the Greyclouded Winter Sky * (5:36)
  16. Burning Creation [Demo] * (4:49)
  17. Arrival of the Fimbul Winter [Demo] * (4:38)
  18. Without Fear [Demo] * (4:42)
  19. Risen from the Sea * (5:43)
  20. Atrocious Humanity * (5:54)
  21. Army of Darkness * (5:27)
  22. Thor Arise [First Demo] * (6:31)
  23. Sabbath Bloody Sabbath * (4:22)
avatar van Jochempie
Waarom zijn hier nergens berichten? Dit lijkt me toch wel het populairste album van 1 van de grootste Death metal bands.

Dit is toch black metal#lol

avatar van Jochempie
Nee, melodieuze death metal met teksten over Vikings.

het is inderdaad death, maar valt echt niet te archiveren onder death, het is heel apart, viking metal zoals de meesten het noemen, maare wat een gitaarspel jongens, best geniaal 4*

avatar van relentless
metaledje schreef:

Dit is nou echt zo'n band die je niet in een hokje kunt plaatsen , het is een soort viking/trash/melodic/death metal .....maak er maar wat moois van! Wat belangrijker is dat deze mannen nog wel eens wat ondergewaardeerd worden.

Live zijn ze super strak en zetten een daverende show neer waar menig metal artiest nog wel een puntje aan kan zuigen. Mannen met ervaring compleet op elkaar ingespeeld, je hoort het verschil niet met live of cd , geweldige drummer.

Terecht 1 van mijn favoriete albums!

avatar van relentless
Angelina schreef:

Terecht 1 van mijn favoriete albums!

avatar van tiempy
Hun beste album.
Steengoed begin, met death in fire.
ik zou zeggen: Viking metal.

meerdere malen live gezien, en live minstens net zo goed als op de cd. een toppertje in de metalwereld! heerlijke pure zware metal, die je je innerlijke viking doet hervinden. perfect om is even lekker je aggressiviteit te kunnen voelen als je dit luisterd.

4.5 stars!

avatar van Metalhead99
Wow, wat een album!! Vooral Death In Fire is een heerlijk nummer. Ik heb de versie met de bonus cd, maar die kan je wel vergeten en beter gewoon naar het gewone album luisteren.

nuckelonce
Goed album. Death in Fire vind ik het sterkste nummer op dit album ( en eigenlijk ook wel van Amon Amarth) maar de rest is ook heel goed 4*

avatar van andnino
Een van de betere van deze band.

avatar van Spock2011
Niet echt fantastisch, maar wel de eerste goede plaat van de band. Het niveau zou echter op de opvolgers zeer zeker verbeterd worden.