D-Bridge & Instra:Mental - FabricLive. 50 (2010)

Alternatieve titel: Present Autonomic

6. ASC - Starkwood [Consequence Remix]
  7. Consequence - Lover's Shell
  8. Distance - Sky's Alight [Dub]
  9. Alix Perez - Self Control
  10. Genotype en Meleka - Distorted Dreams/ Go (Accapella)
  11. Instra:mental - End Credits
  12. Instra:mental - Watching You
  13. Instra:mental - Fist [Level 2B Mix]
  14. Consequence - 11 Circles [ASC Remix]
  15. dBridge - I Know
  16. Instra:mental - Encke Gap
  17. Loxy & Genotype en dBridge - Farah's Theme/ Inner Disbelief (Accapella)
  18. Pearson Sound - Down with You

29. ASC - Ubiquity Incident
  30. Abstract Elements - Abysmal Depth
  31. Actress - Gen Ohn [Screwed Version]
tuktak
jawel, eindelijk is hij daar dan: fabriclive.50 van dbridge en instra:mental, de plaat waar ik de afgelopen periode het meest naar uit heb gekeken. en terecht. alleen de tracklist al doet watertanden, nieuwe tracks en al uitgebrachte topreleases, samen in een geweldige mix.

de gehele plaat inclusief alle tracks vallen amper in een genre te vatten. beide producers afkomstig uit de drum n bass en hevig flirtend met de dubstep, maar dit gaat toch wel een stapje verder.

al eerder had ik lovende woorden over het debuut van label- en stijlgenoot consequence, deze fabric borduurt daar op voort en perfectioneert de ingegaande weg. absoluut geen dance (ik weet niet waarom dat er bij staat), als ik deze mix zou moeten kaderen zou ik downtempo, beatgeorienteerde ambient zeggen. met de diepte die welbekend is in de dubstep scene.
daarmee is dit ook echt een luistermix geworden, goede koptelefoon op, en weggeblazen worden is het devies.

de heren hadden vantevoren al laten doorschemeren dat hun doel was om dit hun beste podcast ooit te laten wezen, ze zijn daar zonder twijfel in geslaagd. deze fabriclive is misschien wel een van de beste fabrics tot nu toe, vernieuwend, afwijkend en grensverleggend.

avatar van fluidvirgo
Draai deze de laatste tijd helemaal grijs, wat is deze mix goed!! Hun vooraf gestelde doel, de autonomic podcasts overtreffen, is ze zeker gelukt. Bij vlagen warm, bij vlagen diep, bij vlagen gespannen; alle ingrediënten voor een prachtige set!

Check ook zeker het aanstaande Mosaic album (dubbel CD) van dBridge's label EXIT, waar een paar van deze tracks op terug zullen keren, maar dan in hun volledige versies. Staat gepland voor maart.

avatar van brooklyn
Mooi en doordacht is het zeker. Het mist wel een beetje een spanningsboog op een gegeven moment.

avatar van FlyLo
tuktak schreef:

Bedankt voor de tip in ieder geval, ben deze sinds kennismaking (enkele weken terug) nog steeds regelmatig aan het beluisteren. Alleen jammer van Distorted Dreams / Go. Die track skip ik meestal vanwege de cheesy vocals.
De aandacht voor dit soort muziek is (op MuMe) wel nogal beperkt heb ik de indruk.

avatar van Supernormal
D-bridge gisteren (eindelijk) voor het eerst in't echt gehoord. Geweldige sferen weet deze gast te plaatsen met zen tracks. Hij schemert wat tussen verschillende genres door zonder zich te moeten binden aan één stijl. Samen met Instra:mental vind ik de muziek eerlijk gezegd toch nog wel beter.

wie en waar?

avatar van Supernormal
Ingredients Records avond met D-bridge, Total Science, Dub Phizix & Skeptical e.d. in XOYO, Londen. Goede club voor deze muziek trouwens. Ondergronds warehouse volgepompt met mensen, rook en muziek.

tuktak
klink tof! leek me al zo vreemd dat een van beide heren in nederland was.

avatar van fluidvirgo
Wat een line up. Een keer in NL aub! Met 5 days off overigens Noisia invites in de Melkweg, met o.a. Zero T, Hybris, Alix Perez, en natuurlijk de heren zelf

avatar van T.O.
tuktak schreef:
klink tof! leek me al zo vreemd dat een van beide heren in nederland was.

Vorig jaar nog alledrie in Nijmegen te zien.