Ten Years After - Positive Vibrations (1974)

Rock / Blues
Label: Chrysalis

1. Nowhere to Run (4:01)
  2. Positive Vibrations (4:18)
  3. Stone Me (4:55)
  4. Without You (3:59)
  5. Going Back to Birmingham (2:39)
  6. It's Getting Harder (4:24)
  7. You're Driving Me Crazy (2:25)
  8. Look Into My Life (4:16)
  9. Look Me Straight Into the Eyes (6:18)
  10. I Wanted to Boogie (3:36)
  11. Rock & Roll Music to the World [Live in Frankfurt] * (4:23)
  12. Once There Was a Time [Live in Frankfurt] * (3:22)
  13. Spoonful [Live in Paris] * (6:24)
  14. I'm Going Home [Live in Paris] * (11:36)
  15. Standing at the Station [Live in Amsterdam] * (11:00)
  16. Sweet Little Sixteen [Live in Atlanta] * (4:51)
  17. Positive Vibrations Radio Advert * (0:37)
avatar van captain scarlet
Iets minder dan hun oudere werk, maar toch nog uitstekend te pruimen, lekker laid back met fijne nummers als Stone me en Look into my life , het prachtige Postitve vibrations, en natuurlijk It's getting harder en Nowhere to run.

Stijn_Slayer
Ergens wel apart dat Positive Vibrations zo koeltjes is ontvangen. Ten Years After heeft voorheen wel mindere albums uitgebracht en eigenlijk staat hier niet eens een ondermaats nummer op. Veel zal wel te maken hebben met het uit elkaar gaan van de band en Ten Years After was misschien wel niet hip meer voor de zichzelf respecterende journalisten.

Natuurlijk hoor je hier geen band op de top van zijn kunnen, barstend van de inspiratie. Je kan erover twisten of Ten Years After überhaupt ooit in die vorm in de studio heeft gezeten. Live zat er meer vuur en creativiteit in de groep. Het songmateriaal is ietwat voorspelbaar en Alvin Lee heeft wel eens meer van zich doen spreken. Toch hoor je wel een veelzijdig pakket aan catchy bluesrock van een professionele band. 'Nowhere to Run' is zelfs uitstekend en met het titelnummer hebben ze hun eigen 'Little Wing' te pakken. Herkenbaar TYA en echt geen album om je voor te hoeven schamen.