Van Dik Hout - Vier Weken (1995)

Label: Bananas

1. Wat Weg Is Raak Je Nooit Meer Kwijt (3:59)
  2. Koudvuur (4:42)
  3. 3 Stuiver Droom (3:53)
  4. Overal Geweest (5:11)
  5. Doe het Goed (4:18)
  6. Gaan (3:37)
  7. Met Andere Ogen (5:00)
  8. Mijn Held Zijn (4:34)
  9. Uit het Donker (4:32)
  10. Het Licht (4:34)
  11. Laat het Los (4:52)
  12. Laat het Los [Live] (4:51)
avatar van Kos
Kos
Laat het Los is een erg mooi nummer. Verder is Van Dik Hout niet echt mijn ding.

avatar van The Goss
Had deze al een tijd niet meer gehoord, maar toen ik hem weer opzette in de auto kon ik de nummers blindelings meebléren! Hulde.

avatar van Erikpol
Wat een geweldig album is toch. Ik volg VDH al vanaf het begin en deze CD is nooit meer overtroffen. Martin zegt wel eens de wens te hebben het beste Nederlandstalige album allertijden te maken, nou wellicht heeft hij dat al gedaan met dit album!
Koudvuur, Overal geweest en Laat het los zijn de allerbeste nummers op het album, maar eigenlijk kan ik geen enkele zwakke plek ontdekken op deze CD. Wil je werk hebben van VDH, koop dan als eerste deze!
Ondergewaardeerde band de laatste jaren, jammer dat het grote publiek en de media alleen maar "stil in mij" aanhalen als het over VDH gaat.

Musicguru
Het is inderdaad zonde dat ze zo weinig aandacht krijgen. Ik vind Vier Weken ook sterk. Niet de beste, maar zeker niet misselijk wat de jongen hierop doen. Eigenlijk vind ik de eerste 3 albums fantastisch.

Musicguru schreef:

Helemaal mee eens!

Musicguru
Is toch zo. Blof krijgt volle aandacht en Van Dik Hout negeren ze gek genoeg altijd :S. Such a shame... Begin de nieuwe beter en beter te vinden.

avatar van Rogyros
Dit vind ik wel een redelijk album. Eigenlijk de enige van hun. Hierna was het wat mij betreft niets meer.

VDH slaat wat mij betreft vaak de plank mis, teksten zijn vaak vaag of quasi poetisch (wat weg is raak je nooit meer kwijt.... ja hallo), maar soms zetten ze wel een mooi sfeertje neer. "Uit het donker" staat weliswaar op een vullertjesplaats, maar hier sloegen ze maar mooi even de spijker op zijn kop!

avatar van Twinpeaks
Lekkere stevige plaat van Van Dik Hout.Deze knalt nog regelmatig door mijn huiskamer tot groot genoegen van mijn lief ,die absoluut fan is van Buitenhuis en Co.Opener Wat Weg Is Raak Je Nooit Meer Kwijt hakt er meteen goed in ,met een prima riff.De plaat klinkt soepel en mooi organisch geproduceerd.Iets wat bij andere platen weleens een probleem bleek te zijn.Dan verzoop de hele plaat in een brei.Speciale vermeldingen nog even voor Met Andere Ogen en Uit Het Donker.4 sterren

avatar van namsaap
Dit album staat al jaren stof te vangen in mijn CD-kast. Ik meen dat ik dit album ooit heb gekregen (spaaractie o.i.d.) en dat ik prettig verrast was door het gebodene op de CD. Een welkome afwisseling naast de metalmuziek die doorgaans in mijn studeerkamertje galmde. Mijn huisgenoten waren ook blij dat ik eens iets anders op kon zetten .

Bij het herbeluisteren valt mij op hoe goed het geluid van dit album is, met name het prettige gitaargeluid. Ook de nummers zitten goed in elkaar. Na al die tijd nog steeds 4****

avatar van Funky Bookie
Een prima 2e plaat van de heren, in lijn met de voorganger. De gitaar lijkt iets meer op de voorgrond te zijn, zonder dat het direct veel steviger wordt. Vanaf Gaan ontbrandt dit album echt en zit er geen zwak moment meer op.

kopro schreef:
dan moet je de rest van de tekst ook quoten ☺️