Herman Brood & His Wild Romance - Bühnensucht (1985)

Label: CNR

11. Workin' (2:52)
  12. Stay Alive (5:41)
  13. Don't (2:18)
skyline
Ben geen echte Brood-fan, maar heb hem in het club-circuit enkele malen live gezien in de eerste helft van de tachtiger jaren. (Graanbeurs Breda, en zelfs eens in de Salerno in Oosterhout! - De man had kennelijk geld nodig)
En dus heb ik deze plaat van hem. Prima optreden (in Rotterdam - "goeie sfeer hier" ) en goed geluid.
Mooiste nummer is voor mij Checkin' Out, wat eigenlijk een cover is van Jimi Hx' Hey Joe. Maar dan wel een hele goeie!

Hawkhead
Heerlijk live album! Brood speelde in die tijd liever covers dan eigen nummers en heeft er hoorbaar plezier in. Het obligate Saturday Night weet hij toch een nieuwe draai te geven. De weergegeven titels zijn kernwoorden uit de eigenlijke titels.
De Bombitas waren een fijne aanvulling van het Romance geluid, en mogen even laten zien wat ze kunnen in Heatwave.
Een erg fijne, swingende rock & roll plaat, met als hoogtepunt voor mij de ballad (When) Something (Is Wrong With My Baby).
Dit is van internationale klasse.

avatar van Drs. DAJA
Je zou gezien de titel en Herman Brood's populariteit in Duitsland verwachten dat dit album ook daadwerkelijk daar zou zijn opgenomen; we zitten echter vast in Rotterdam. Het was wellicht toch leuk geweest om een mooie Duitse live-release te brengen; zo zong hij tijdens die tour in prachtig steenkool Duits Berlin Schmerszt en Marmor Stein und Eisen Bricht en was hij in die tijd in Duitsland fris en underground terwijl hij in Nederland al lang geen vreemde meer was. De totale toewijding en energie uit de jaren '70 ligt inmiddels al achter ons en de nummers op de plaat worden gespeeld in tempo's die meer aan de studio-opnames doen denken.

Wat wel verfrissend is, is de setlist; heel veel rock 'n' roll covers en dat zelfs in een dusdanige hoeveelheid dat het een verrassende leuke plaat is geworden. Bühnensucht is geen bombastische indrukwekkende live-plaat zoals Cha Cha maar toch zeker een lekker stukje live rock 'n' roll, prettig en strak uitgevoerd.

avatar van ricardo
Hier is ook nog een 2 cd van met de naam: The Brood / Buhnensucht-Live.

Op cd 1 heeft die 14 tracks en op cd 2 heeft hij 12 tracks.

Ook nog iemand die de 2 cd heeft?

Opmerkelijk op de 2 cd dat er geen publiek in hoorbaar is.

avatar van ricardo
Die 2 cd betreft op cd 1 het studio album The brood uit 1984, en op de tweede cd het live album wat hierboven staat met de Duitse naam, maar die gewoon in Amsterdam opgenomen schijnt te zijn.

avatar van judgepaddy
ricardo schreef:
maar die gewoon in Amsterdam opgenomen schijnt te zijn.

Euhm, Zullen we het maar op Rotterdam (Parkzicht) houden.
Sterker nog; het zou heel goed kunnen dat ik er toen bij was. Parkzicht was een van die tenten waar ik tot in de vroege uurtjes te vinden was in de jaren '80. Als Herman Brood er was, was ik er ook meestal wel bij.

avatar van ricardo
Ik heb herman 1 keer zien optreden in Groningen, was eind jaren 80, vond het super, rock en roll en steengoed.

Herman zou ook een keertje in leek optreden, daar woon ik vlakbij. Volgens mij was dat in 1989, maar daar was te weinig animo voor, geloof dat er maar een 15 geïnteresseerden waren. Dat is toen ook afgeblazen. Jammer eigenlijk, want heb hem niet weer zo vlakbij iets zien geven.

Ongelofelijk dat zoiets bestaat eigenlijk, te weinig animo voor herman brood eind jaren 80.

avatar van Rainmachine
Alright sent in the new boys! Deze vanavond weer eens op de draaitafel gezet. Een hele poos niet meer gedraaid maar in de jaren 80 heeft deze op de muziekavondjes heel wat draaiuren gemaakt. Net als Cha Cha een fantastisch live album waar alles klopt en waar in sneltreinvaart en retestrak de nummers geserveerd worden. Wat een band is dit toch geweest, net als de New Adventures en Sweet D'Buster wisten deze heren wel waar Abraham de muzikale mosterd vandaan haalde. Vier dikke sterren voor dit fantastische stuk Nederlandse pophistorie.