ocinnico schreef:
Zag inderdaad 10cc op de concertagenda in Brugge, met Gouldman, Fenn en Burgess.
Ja, ik heb die bezetting een paar jaar terug ook gezien in een theater in Meppel. Toegegeven, muzikaal stond het als een huis, maar het blijft de vraag of je deze bezetting nou echt 10cc mag noemen. Fenn en Burgess maakten wel deel uit van de band in de jaren zeventig (je ziet ze ook op verscheidene hoesfoto's), maar ze behoren natuurlijk niet tot het core-kwartet dat 10cc in de eerste helft van de jaren zeventig zo'n uitstekende, eigenzinnige band maakten. Ik heb genoten die avond, daar niet van, maar ik blijf hier toch een wat dubbel gevoel aan overhouden.
Wel leuk om te lezen dat dit album naderhand door velen beter beoordeeld wordt dan destijds. Het bleek de zwanezang van de band (even afgezien van de semi-reünietjes in de jaren negentig), maar is toch een plaat met een eigen gezicht. Ik denk - zoals
musician hierboven ook al aangeeft, dat de twee reggae-achtige singles van het album de beeldvorming over deze plaat achteraf geen goed hebben gedaan. Want 10cc en reggae, dat hadden we anno 1983 nou wel gehad. Maar deze plaat heeft meer te bieden, zoals een paar interessante, lang uitgesponnen composities, die vooral door het drumwerk van Steve Gadd zelfs een beetje tegen de jazzrock aanleunen. Nou, heel in de verte dan...