The Sheila Divine - New Parade (1999)

Label: Roadrunner

1. Automatic Buffalo (5:08)
  2. Like a Criminal (3:48)
  3. Awful Age (3:31)
  4. Hum (2:38)
  5. Spacemilk (3:49)
  6. I'm a Believer (2:43)
  7. The Modern Log (4:52)
  8. Opportune Moment (3:43)
  9. The Amendment (4:02)
Ik vraag me af waarom ik me soms zo sterk identificeer met deze groep

avatar van Sanvean
Zachary Glass schreef:

Ik vraag me af waarom ik me soms zo sterk identificeer met deze groep

Ik ken deze groep warempel niet. Dus ehh...met bovengeleverde info kom ik er niet.

Ik dacht, er komt een heel persoonlijk verhaaltje. Maar neen hoor.

avatar van Zachary Glass
Euh - OK. Opa gaat vertellen

Wanneer je steeds het pleit verliest bij de meisjes (vooral bij dat éne meisje), raak je een beetje (kuch, kuch) gefrustreerd en geobsedeerd. Vooral wanneer dat meisje kiest (ja: ik bedoel u - mevrouw Evelien Vincent) voor de meest sportieve jongen van de klas (daarna dumpt ze die, én kiest ze nog voor een sportievere jongen - Jan).

Dus je zit daar thuis - je weet niet wat je moet doen met die adrenaline die door je lijf pompt. Je loopt tegen de muren op, kan niet meer eten - waar moet dat heen met die energie? Want wanneer je zwaar verliefd bent, staan de deuren van de perceptie wijd open - zie je dingen scherper. Heb je echt geen tijd voor onzin.

Het meisje verdwijnt uit je leven - maar dat gevoel van een immense leegte blijft. Dan hoor je plotseling op de radio "Like A Criminal" en jawel - er is elektriciteit in de hersenen en je voelt je een duizend man sterk.

Vervolgens ga je die plaat halen bij de lokale platenboer - luistert er naar en wordt dat eerste nummer hét nummer van je leven.

Meisje weg - maar je hebt de muziek toch nog.

avatar van Sanvean
Zachary Glass schreef:

Meisje weg - maar je hebt de muziek toch nog.

Wow. Dus daarom....
Thanks voor de uitleg.

beaster1256
redelike plaat maar zeker geen hoogvlieger

beaster1256 schreef:
redelike plaat maar zeker geen hoogvlieger

Ik vind dit net weer wel een pareltje.

avatar van voskat
Het is niet allemaal even geweldig, maar vooral de eerste helft is ongelooflijk goed.

Lost Highway
LIke A Criminal is zowat de sterkste single van de nineties. Ik heb zo een vermoeden dat deze -out of print- cd heel erg goed moet zijn. Het is ook een vreemd verhaal; deze Amerikaanse band is zowat overal onbekend, behalve in België, waar Perino een kleine maar trouwe aanhang heeft.

avatar van rafke pafke
Damn, is deze cd out of print? Das erg jammer. Ik wou em al lang aanschaffen maar het is er nog niet van gekomen.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
prachtige gitaarplaat met Aaron Perrino als fantastische zanger.
Perrino is ook te zien op DVD bij de cd van Arsenal Outsides waar hij rondgaat in zijn geboortestad Buffalo, Boston. Verder ook Gabriel Rios die met Arsenal rondtrekt in zijn geboorteland Puerto Rico.
Na de Sheila Divine, splitte in 2003, richtte hij Dear Leader op.

Lost Highway schreef:

Ze waren juist bekend in Belgie

avatar van rafke pafke
coldwarkids schreef:

Ze waren juist bekend in Belgie

Ja dat zegt hij toch

avatar van coldwarkids
Waarom is dit album nergens meer verkrijgbaar?
Ik moet dit album in het echt hebben.. weet iemand waar dit nog te verkrijgen is?

avatar van Chungking
De plaat op zich is degelijk zonder meer, middelmatig, maar beetje te braaf en grijs voor mij...

'like a criminal' en 'hum' vind ik echter wel twee van de beste (rock)singles van de jaren 90!

avatar van coldwarkids
Ik snap wat je daarmee bedoelt.. ik vind Like A Criminal en Hum ook twee van de beste singles van de jaren '90! Over die twee singles te zien, valt het album inderdaad tegen. Maar ze zetten wel een originele sound neer.

@ coldwarkids, (en/of evt. anderen die album nog willen hebben) indien nog aan de orde:
gisteren dit album 2e hands tegengekomen bij Record Palace, Weteringschans A'dam
heb cd reeds en dus daar ter plaatse gelaten en als het goed is nog aanwezig.

Lava Adolesense schreef:
heb cd reeds en dus daar ter plaatse gelaten en als het goed is nog aanwezig.

Een hele late reactie van mij, maar bedankt.. ik heb hem op Ebay gescoord voor een lage prijs destijds

Kom net terug van een optreden in de Kreun van deze helden. Het is allemaal niet grensverleggend of über-origineel, maar wel dermate oprecht en gemeend dat ik dit onweerstaanbaar vind. The Amendment is mijn absolute favoriet.

avatar van Parlotones
Undertone schreef:

Het heeft wel wat van Buffalo Tom. Wiser , I'm allowed , Taillight Fade , Sodajerk bv. Vind de stem van de zanger wel goed. Heb net ook het nummer Countrymen van T S D beluisterd klinkt ook wel goed.