AC/DC - Let There Be Rock: The Movie (1997)

Alternatieve titel: Live in Paris

Australiƫ
Label: East West

1. Live Wire (7:34)
  2. Shot Down in Flames (3:46)
  3. Hell Ain't a Bad Place to Be (4:20)
  4. Sin City (5:23)
  5. Walk All over You * (5:06)
  6. Bad Boy Boogie (13:15)
  7. The Jack (5:54)
  8. Highway to Hell (3:24)
  9. Girls Got Rythm (3:27)
  10. High Voltage (6:33)
  11. Whole Lotta Rosie (5:08)
  12. Rocker (10:16)
  13. T.N.T * (4:13)
  14. Let There Be Rock (7:42)
totale tijdsduur: 1:16:42 (1:26:01)
leroy*
the movie?

Yes, the movie!

Een live registratie van de band in Parijs. Is uitgebracht op video (helaas nog niet officeel op DVD)

Briljant optreden met interviews tussendoor.

De cd is uitgekomen in de Bonfire box (zonder interviews)

Een must have voor elke echte fan!

hey man die box heb ik

voederbietel schreef:
hey man die box heb ik

Verplichte kost toch?

hcmv schreef:

Verplichte kost toch?

voor de egt fan wel denk ik

MetalDex
Eigenlijk gewoon de uitbreidings-set van If You Want Blood: met als extra nummers van Highway to Hell, een nog langere versie van Bad Boy Boogie én één van mijn favorieten: Live Wire.
Die hele box (Bonfire) is trouwens een must-have, alleen zie ik het nut niet van de 5-cd box ipv de 4-cd box (die vijfde cd is Back In Black, het eerste album zónder Bon Scott).

MetalDex schreef:

ik denk dat ze back in black er bij hebben gedaan omdat ja dan ook een beetje kan hooren hoe hat was zonder bon scott en omdat zomigge nummers ook nog met bon scott zij geschreven.

MetalDex
voederbietel schreef:

Waarschijnlijk zit die erbij om aan te tonen, dat er nog leven in AC/DC zat na de dood van Bon. Maar er is altijd officieel aangegeven dat alle nummers op Back In Black zijn geschreven door Angus, Malcolm en Brian (Young/Young/Johnson staat achter elk nummer). Zo'n boxset als Bonfire is een must-have voor elke fan. Maar een echte fan heeft Back In Black al, dus waarom een 5-cd box kopen (die naar alle waarschijnlijkheid duurder is dan de 4-cd versie), als je die 5e cd al hebt?

Grappige intermezzo met Malcolm die een potje voetbal. Uhhh er een potje van maakt , met een potje bier.
Mooie concert registratie echt jaren 70. Beetje Neil Young - Massey Hall achtige beelden...

avatar van Marco1994
MetalDex schreef:

Nee, het is er bij gedaan omdat Back In Black een tribute was voor Bon Scot.
En aangezien Bonfire een tribute box voor hem is hebben ze het er bij gedaan

avatar van freakey
Ik zie hier de bonus tracks staan, is het zo dat die wel in de box versie zitten maar hier weggelaten zijn om het op een enkele cd te kunne krijgen? Weet iemand dit?

Ik zag ze vervolgens weer terug als bonustracks op de losse Volts....

avatar van Sir Spamalot
Freakey, ik heb de 5-cd box en op mijn exemplaar van Let There Be Rock: The Movie staan ook 14 songs, de 12 songs (dus min Walk All Over You en T.N.T.) zouden op een Australische versie moeten staan. Verdere info: klik. Tof album, twee maanden na dit optreden was Bon Scott er niet meer...

avatar van AOVV
Heerlijke live-plaat van AC/DC, de energie spat in dikke klodders uit de boxen. Dit concert in Parijs vond plaats in december 1979, zo'n twee maanden voor het overlijden van Bon Scott, wat het des te intenser maakt eigenlijk..

Angus Young kan zich vol-le-dig laten gaan, Scott is in bloedvorm en weet het publiek ook best te vermaken (hij kraamt zelfs een mondje Frans uit), hier hoor je een band op het hoogtepunt (al kan je dat betwisten, natuurlijk); voor mij klinkt het althans zo. Van de twee live-platen op de box Bonfire is dit de meest indrukwekkende; ik zou deze zelfs op gelijke hoogte willen zetten als If You Want Blood You've Got It!

4,5 sterren