Sandy Denny - The Best Of (1987)

Alternatieve titel: 16 of Her Greatest Recordings

Folk / Rock
Label: Island

1. Listen, Listen (3:57)
  2. The Lady (4:01)
  3. One Way Donkey Ride (3:36)
  4. It'll Take a Long Time (5:12)
  5. Farewell, Farewell (2:39)

6. Tam Lin (7:12)

met Fairport Convention

7. The Pond and the Stream (5:32)

8. Late November (4:32)

9. Solo (4:24)

10. The Sea (3:17)

met Fotheringay

11. Banks of the Nile (7:56)

met Fotheringay

12. Next Time Around (4:21)
  13. For Shame of Doing Wrong (3:41)
  14. Stranger to Himself (2:52)

15. I'm a Dreamer (4:49)
  16. Who Knows Where the Time Goes? (5:08)

avatar van Stijn_Slayer
Schitterende verzamelaar. Het is dat ik nooit hoger dan 4* geef voor verzamelaars, maar de muziek die hier op staat is zeker meer waard.

avatar van KeesWB
Deze verzamelaar betekende mijn kennismaking met Sandy Denny. Het blijft mijn meest gedraaide folkalbum. Ik kan er naar blijven luisteren.

avatar van matthijs
De latere songs klinken productioneel gladder, teveel SkyRadio-proof, de oudere klinken lekkerder, ruwer. Tracks 6,8 en 11 springen er uit, ook qua songmateriaal. De jonge Richard Thompson versiert Sandy's stem met mooie gitaarklanken. De zang is overal top.

Als je Clinton Heylin - No More Sad Refrains - leest, vind je daar ook wel wat kritische kanttekeningen mn. bij Rendez-vous. Daar werden de violen er ongeveer per strekkende meter tegenaan gegooid. Dit album is zeg maar een soort 'uittreksel' van de 3 cd-versie "Who Knows Where the Time Goes" waarop een paar juweeltjes staan zoals een demoversie van The Lady. Die box is inmiddels teruggetrokken. Wel is er nog een prijzige box (of Treasures) waarop ook weer eea valt aan te merken.

Het mooie is wel dat genoeg hedendaagse zangeressen haar werk weer oppikken, zoals Emiliana Torrini (Next Time Around) en Mary Black.