AC/DC - Iron Man 2 (2010)

Australiƫ
Label: Columbia

1. Shoot to Thrill (5:17)
  2. Rock 'N' Roll Damnation (3:37)
  3. Guns for Hire (3:26)
  4. Cold Hearted Man (3:34)
  5. Back in Black (4:14)
  6. Thunderstruck (4:53)
  7. If You Want Blood (You've Got It) (4:37)
  8. Evil Walks (4:23)
  9. T.N.T. (3:34)
  10. Hell Ain't a Bad Place to Be (4:15)
  11. Have a Drink on Me (3:57)
  12. The Razors Edge (4:23)
  13. Let There Be Rock (6:07)
  14. War Machine (3:10)
  15. Highway to Hell (3:28)
avatar van ricardo
Een mooie verzamelaar is dit om te beluisteren als je nog nooit iets eerder gehoord hebt van AC/DC.

Als je het merendeel van hun reguliere albums al in huis hebt is deze gewoon overbodig natuurlijk.

al met al een mooie verzameling van beste AC/DC nummers van alle tijden, dat is zeker.

avatar van kaztor
Hans Brouwer schreef:
Iron Man 2: film onlangs gezien in de bioscoop. Geweldige film, geweldige soundtrack!

U bedoelt zeker: Waardeloze film, geweldige soundtrack (waarvan twee (2) nummers in de film).

Gisteren gezien. Een afrader van jewelste, vooral als je het eerste deel sterk vond.

west schreef:
De Deluxe editie van Iron Man 2 heeft een hele aardige DVD als bonusdisc. Daar staan een aantal live opnamen op en daar is AC/DC nou best wel goed in....

Een aantal tracks zijn al op andere dvd's te zien (Donington / Plaza De Toros), een aantal zijn nieuw op dvd en daarom toch weer interessant voor de fan. In ieder geval is het een sterke selectie die gemaakt is. Helemaal leuk wordt het, als je deze live muziek op CD hebt, zoals ik. Gedownload van een legale muzieksite. Dit is de tracklist van de bonus live disc:

Shoot To Thrill (Iron Man 2 Video)
Highway To Hell (Live At River Plate Stadium, Buenos Aires - 2009)
Rock `N' Roll Damnation (Live At Apollo Theatre, Glasgow - 1978)
If You Want Blood (You've Got It) (Highway To Hell promo clip - 1979)
Back In Black (Live At Plaza De Toros De Las Ventas, Madrid - 1996)
Guns For Hire (Live At Joe Louis Arena, Detroit, MI - 1983)
Thunderstruck (Live At Donington Park - 1991)
Let There Be Rock (Live At Plaza De Toros De Las Ventas, Madrid - 1996)
Hell Ain't A Bad Place To Be (Live At Circus Krone, Munich - 2003)

Dit alles krijg je dus samen met een sort of (want geen Whole Lotta Rosie...., maar verder wel sterk samengestelde) grootste hits cd en geweldig mooi artwork. Yeah baby!

Leuk pretpakket, maar wel minder interessant voor de echte fans.

avatar van SoNick
Ik kreeg echt de rillingen (in positieve zin) toen ik de imax film in de bios keek en de eerste ACDC klanken letterlijk door de zaal scheurden. Geweldig keuze om deze fantastische muziek onder deze beelden te zetten. Één grote adrenaline rush!

Wat was dat inderdaad absoluut briljant!

Binnenkort krijg ik de 180 gram dubbel vinyl hiervan binnen: zal ik mijn huiskamer eens opblazen!

avatar van gigage
Mooiste en meest hilarische filmfragment is van de animatiefilm Megamind waarin Highway to hell wordt afgewisseld met Loving you van Minnie Ripperton. Ook back in black is in de film van de partij en Bad to the bone van george thorouhgood wat deze film een fun listen maakt. Maar ik neem aan dat Iron man 2 meer indruk maakt als titel voor je verzamelaar.

Ook een leuke film, maar net anders! Hoewel: die schurk mag er ook wezen!

avatar van Rockfan
Bijna de 5 sterren. Whole Lotta Rosie ontbreekt. Dit kan natuurlijk niet.....

avatar van Film Pegasus
Deze verzamelaar is vooral een collectie hits van AC/DC die bij de film Iron Man 2 past. In die sfeer is het wel een leuk album, maar ik mis toch enkele nummers om er echt een goeie verzamelaar van te maken. Ik mis nummers als Whole lotta Rosie, Moneytalks, It's a long way to the top en High voltage. Dankzij de film kan dit misschien een nieuw publiek aantrekken dat vooral verkocht zal zijn door de 2 kleppers Highway to hell en Thunderstruck om zo de andere goeie nummers te leren kennen. Maar voor een beter beeld van de groep zijn er andere betere verzamelaars.

avatar van bas2204
Leuke collectie, maar natuurlijk verder weinig bijzonders

bas2204 schreef:
Leuke collectie, maar natuurlijk verder weinig bijzonders

Zeker wel. De enige AC/DC verzamelaar die er is en ook nog eens geremastered. En op 180 gram vinyl te krijgen.

avatar van bas2204
Dan heb ik liever een goed live album dan een verzamelaar. Ik heb namelijk vaak het gevoel dat individuele studionummers beter tot hun recht komen in de omgeving van hun originele album dan op een verzamelaar

Nu speelt AC/DC best wel aardig live, heb ik deze maand 2x mogen zien...

Maar toch is het goed dat er een verzamelaar is, naast een aantal live platen. Dat is toch wat anders.