Mintzkov - Rising Sun, Setting Sun (2010)

Belgiƫ
Label: Rocky

1. Rising Sun, Setting Sun (4:02)
  2. Author of the Play (4:00)
  3. Opening Fire (3:30)
  4. The 25th Hour (4:59)
  5. Roadbuilding (4:08)
  6. Finders Keepers (3:52)
  7. The Simple Future (3:46)
  8. Safe House (2:22)
  9. Coronary Street (3:36)
  10. Gemini (5:19)
avatar van bone machine
bone machine (crew)
Eindelijk, na 3 jaar een nieuwe Mintzkov.
De single opening fire belooft al veel goeds, leuke melodie en samenzang tussen Lies en Philip.
Ga ze alvast bekijken in de kreun eind maart.

Rain dog
inderdaad leuke single,het regent(of sneeuwt)tegenwoordig interessante Belgische releases ;Mintzkov,Admiral Freebee,Isbells,The Hickey Underworld,...
Ik ga deze alvast samen met den Admiral aanschaffen.

Violetta niet op deze cd? Jammer, want was een hele fijne single. Ik kijk trouwens enorm naar deze release uit: Mintzkov is voor mij de interessantste Belgische rockgroep van het moment.

Op de luisterpaal! Eerste nummer klinkt wel aardig..

Stoere rising sun, setting sun.Zowel op cd als life. Gehoord en gezien in de "trix" Antwerpen

nijme255@adsl
Meer van het zelfde. Op de vorige plaat kwamen ze er nog mee weg want een rits goede singles maar dat kunstje kennen we nou wel.

Album begint en eindigd erg sterk, maar nummers 2-5 kunnen me niet echt boeien....Toch zeer vermakelijk album

avatar van corn1holio1
nijme255@adsl schreef:

Ik kan je daar wel in volgen, het klinkt allemaal net iets teveel hetzelfde, weinig vernieuwend. Maar ik vind het wel enorm goed klinken, dus ik open toch met een positieve score: 3.5* Nog even afwachten wat dit gaat geven de komende dagen.

avatar van OscarWilde
Ik denk gewoon dat dat aan het feit ligt dat er echt altijd dezelfde gitaarsound gebruikt wordt en dat zijn stem ook net een iets eentonigere versie van Tom Barman is.

avatar van engelse
Wel grappig: nu Mintzkov muzikaal afstand lijkt te nemen van de Grandaddy-sound, copiëren ze de CD-hoes van hun Just like the Fambly Cat. Zelfs het lettertype is identiek. Weinig origineel dus...

avatar van stef212
1,5
Heeft me niet kunnen overtuigen, ook niet na enkele luisterbeurten.
Live was het ook ontstellend zwak imo. Jammer na de degelijke eerste.

jonas-dewaele
degelijke plaat met 2 echt goede nummers: Roadbuilders en Finder Keepers. Rest is doorsnee, maar absoluut niet slecht te noemen

avatar van stef212
1,5
Jammer, maar ik vind de plaat steeds zwakker en zwakker worden, dus gaat mijn stem ook naar een triest dieptepunt; 1.5*

avatar van corn1holio1
Stop dan met ernaar te luisteren !!

timon
In de grote vijver van opvallende sterke Belgische muziekproducties (Amatorski, Black Box Revelation, The Van Jets, Balthazar, Stromae) behoort Mintzkov zeker bij de beste topplaten van 2010. Band heeft zo langzamerhand een eigen sound ontwikkeld, al komt de zanger wellicht nooit meer van het dEUS stempel af. Muzikaal vult Mintzkov anno 2010 juist wel het gat in dat dEUS lijkt te laten vallen. Opening fire en Author of the play werden al opgepikt door Studio Brussel en Kinkfm. Andere potentiele radiohits vormen tracks 1, 5 en 9. Hun meeste volwassen album tot nu toe, zonder niemandsdalletjes!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
stef212 schreef:

Voor mij wordt die juist elke luisterbeurt beter.

avatar van stoepkrijt
In eerste instantie vond ik deze plaat heel goed, maar hij zakte aanvankelijk wat in. Dat kwam, doordat ik de singles wat beugeluisterd was en ik 360° net had ontdekt (wat ik een beter album vond en vindt dan deze). Inmiddels heeft Rising Sun, Setting Sun zich weer wat 'herpakt' en het staat dan ook vrij stevig op 4 sterren. Zeker sinds ik nummers als Roadbuilding en Gemini live heb gehoord.