Ralph Burns - All That Jazz (1979)

Score
Label: Casablanca

1. Main Title (0:18)
  2. George Benson - On Broadway (6:21)
  3. Michelle (2:50)
  4. Take Off with Us

met Sandahl Bergman

5. Vivaldi Concert in G (2:55)
  6. Ponte Vecchio (2:36)
  7. Everything Old Is New Again (2:17)

met Peter Allen

8. South Mt. Sinai Parade (3:39)
  9. After You've Gone (1:24)

met Leland Palmer

10. There'll Be Some Changes Made (1:24)

met Ann Reinking

11. Who's Sorry Now (1:50)
  12. Some of These Days (2:13)

met Erzsebet Foldi

13. Going Home Now (1:00)
  14. Bye Bye Love (9:34)

met Ben Vereen en Roy Scheider

avatar van Madjack71
Deze meegepikt uit de kringloopbakken. Kan mij vaag herinneren de film ooit gezien te hebben. In de musicalkronieken van America wordt deze All that Jazz, gezien als een van de beste musicalfilms die dat land heeft voortgebracht. Dat moge zo zijn, maar de beste soundtrack is het m.i niet echt. Daarvoor vind ik het te wisselvallig en te onopvallend. Hoewel het met On Broadway een klasse nummer heeft van George Benson en diens grootste (enige) hit tegelijkertijd. Daarna blijft er toch niet veel hangen. Een aantal instrumentale nummers en een uitgebreide versie van Bye Bye Love kunnen daar niet veel aan veranderen.
Het zou best ondersteunend geweest zijn voor in de film, maar als soundtrack kan die de kar niet tracken.
De hoes heeft wel wat.