The NicolayAway EP (2010)

1 stem

5. The Foreign Exchange - Purple Flip

met ?uestlove

6. Vikter Duplaix - Electric Love [Nicolay Vocal Mix]
avatar van Rhythm & Poetry
Nicolay is voor mij nog altijd met een straatlengte voorsprong de beste producer van Nederland. Alhoewel er natuurlijk steeds meer sterke producers bijkomen. Nicolay bewijst al sinds lange tijd wat hij in huis heeft en presteert continu op een hoog niveau. Deze EP wordt in samenwerking met Quality Time gratis weggegen. Als cadeautje omdat Nicolay samen met Phonte genomineerd was voor een grammy (die hij helaas niet won).

Tsja wat zal ik over deze EP zeggen? Zes geweldige tracks, met twee sterke remixen die ik nog niet kende, een voortreffelijk live optreden en natuurlijk drie nummers van een geweldig hoog niveau. Vier van de nummers kende ik al en dat maakt het voor mij niet bijzonder genoeg om een echt hoog cijfer te geven. 3,5 sterren is misschien wel het maximale voor een plaat als dit, en dat krijgt The NicolayAway EP dan ook.

RedLightCityBoy
Rhythm & Poetry schreef: