A Hero A Fake - Let Oceans Lie (2010)

Label: Victory

1. Our Summit, This World (3:50)
  2. Swallowed by the Sea (4:32)
  3. Elk River Falls (4:22)
  4. Sleep State (3:33)
  5. Astronomical (5:18)
  6. Dear (6:04)
  7. Images (4:02)
  8. Let Oceans Lie (4:17)
  9. Eckhart (3:53)
  10. Impart Your Loss (5:18)
  11. A Year in Passing (14:47)
avatar van james_cameron
Verrassend sterk tweede album van deze na het debuut praktisch al afgeschreven moderne metalband. Technisch vrij complexe songs vol virtuoos gitaarspel (dat soms zelfs aan Steve Vai doet denken). Het is allemaal erg goed gedaan, zowel de brute intense stukken als de meer ingetogen passages. Over de hele linie een goed album, uitstekend geproduceerd. Toch het debuut ook maar eens beluisteren.

avatar van Don Cappuccino
Heb wel van deze band gehoord, er zat een sampler van hun bij m´n dvd van Between the Buried and Me. Daar stond als je fan was van BTBAM dit ook gaaf vind. Nou, dat is echt onzin. Ik vond er helemaal niks aan.