Talking Heads - Once in a Lifetime (2003)

Label: Rhino

1. Sugar on My Tongue (2:35)
  2. Love → Building On Fire (2:59)
  3. I Wish You Wouldn't Say That (2:37)
  4. Don't Worry About the Government (3:00)
  5. Uh-Oh, Love Comes to Town [Alternate Version] (2:55)
  6. New Feeling [Alternate Version] (3:03)
  7. Pulled Up (4:30)
  8. Psycho Killer (4:20)
  9. Warning Sign (3:55)
  10. Artists Only (3:35)
  11. Tentative Descisions (3:07)
  12. No Compassion (4:49)
  13. Stay Hungry (2:41)
  14. I'm Not in Love (4:34)
  15. The Book I Read (4:09)
  16. Thank You for Sending Me an Angel (2:13)
  17. Found a Job (5:01)
  18. A Clean Break [Live] (4:57)
  19. Take Me to the River (5:04)
  20. The Big Country (5:31)
  21. Heaven (4:01)
  22. I Zimbra (3:07)
  23. Cities [Alternate Version] (5:27)
  24. Life During Wartime (3:41)
  25. Air (3:32)
  26. Memories Can't Wait (3:30)
  27. Drugs [Alternate Version] (3:33)
  28. Once in a Lifetime (4:20)
  29. Born Under Punches (The Heat Goes On) (5:47)
  30. Listening Wind (4:41)
  31. Houses in Motion (4:31)
  32. Crosseyed and Painless (4:45)
  33. Burning Down the House (4:01)
  34. Making Flippy Floppy (5:54)
  35. Girlfriend Is Better (5:43)
  36. Slippery People (5:05)
  37. Swamp (5:10)
  38. This Must Be the Place (Naive Melody) (4:56)
  39. And She Was (3:39)
  40. Stay Up Late (3:44)
  41. Creatures of Love (4:15)
  42. The Lady Don't Mind (4:04)
  43. Road to Nowhere (4:20)
  44. Wild Wild Life (3:41)
  45. Love for Sale (4:31)
  46. People Like Us (4:29)
  47. Puzzlin' Evidence (5:23)
  48. City of Dreams (5:09)
  49. Blind (5:00)
  50. Mr. Jones (4:21)
  51. The Democratic Circus (5:04)
  52. (Nothing But) Flowers (5:33)
  53. In Asking Land (Outtake) (3:58)
  54. Sax and Violins (5:18)
  55. Lifetime Piling Up (3:53)
avatar van dazzler
Prachtbox van Rhino in een luxueuze verpakking.
Langwerpige doos met 3CDs en 1DVD.

Alle toppers staan er op ... met heel fraai boekwerk ook.

avatar van thelion
Eindelijk op MuMe.......

Schitterende box van de heren met al het bekende en belangrijke werk. Ook de vormgeving van dit collecters item mag er zijn is alleen wel een beetje lastig om in een "normale" cd kast op te bergen.

avatar van vigil
zeker mooie box, wel lastig om deze box mooi te houden gezien het "lastige"formaat.

avatar van Oldfart
Schitterende box van de heren
..............Tina?,...heer?

avatar van Mjuman
Dure doos, onhandig formaat, verre van compleet. Als je dan wat wilt, ga dan voor "The Brick" - al het studiomateriaal compleet geremasterd - 5.1 mixen erbij - veel (interessant) bonusmateriaal dat niet eerder op album is verschenen; en 'tweedehands' slechts 30 euro duurder dan deze box (die was destijds ca 60 euro) - die is meer voor de yuppen-salontafel.

@OF: op de bas staat Tina W. aardig haar mannetje!

avatar van vigil
Mjuman schreef:

Tja, achteraf...

avatar van Mjuman
Ik ben weer terug gegaan naar vinyl en de meeste studio-albums (mooi art-work) zijn tegen een redelijke prijs te vinden en voor het 'live-gebeuren' heb ik de dubbel-cd Name of This Band Is... aangeschaft, plus voor 2-3 euro DVD, Stop Making Sense en natuurlijk de mooie beelden (in mijn eigen ROM) van het legendarische live optreden in de Jaap Edenhal.

avatar van avdj
Het is alweer enige tijd geleden dat ik deze box heb aangeschaft en er ging een wereld voor mij open. Dankzij het waanzinnige slagwerk en het onovertroffen samenspel is elke track op deze collectie een potentiële klassieker. Het geluid is kraakhelder en vele malen beter dan op oudere Talking Heads cd's. Iedere keer lijk ik weer nieuwe dingen te horen en de band is inmiddels niet voor niets één van mijn favorieten geworden. En hoewel David Byrne een nogal eigenzinnig stemgeluid heeft kan ik er moeiteloos een hele tijd naar luisteren. Voor iedereen die deze set ooit nog eens tegen het lijf loopt: KOPEN!