Raf - Self Control (1987)

1 stem

Italiƫ
Label: CGD

1. Self Control (3:57)
  2. Black and Blue (6:35)
  3. I Don't Want to Lose You (4:35)
  4. Madeleine (4:31)
  5. London Town (3:58)
  6. Hard (4:33)
  7. Change Your Mind (5:13)
  8. Why in the World (3:38)
  9. She's a Criminal (4:42)
  10. Imagination Lover (3:58)
  11. Frontiers (2:35)
avatar van EttaJamesBrown
Dit singeltje (self control) heb ik nog. Toch een soort van jeugdsentiment.

avatar van trebremmit
Ik ken Self Control van Laura Branigan, geen idee dat dit het origineel was. Eigenlijk is deze wel leuker.

avatar van gaucho
Ik vind ze beide ongeveer net zo leuk. Ik heb ook het originele singletje nog, met Raf Riefoli in zijn Keith Haring-overhemd. Weet nog wel dat ik dat bijzonder 'cool' vond als tiener.

Overigens verscheen die single al in 1984, net als zijn eerste LP. Dit is een verzamelalbum van de man. Niet uit 1988, zoals hier staat, maar uit 1987. Niet omdat ik me zo verdiept heb in deze artiest, maar omdat ik dat jaartal terugvond op Discogs nadat ik begon te twijfelen. Als zijn versie van Self control het origineel is, en die van Laura Branigan ook uit '84 dateert, kan dit geen origineel album zijn.

Ik ken alleen die single, en natuurlijk Gente di mare, zijn Eurovisie-duet met Umberto Tozzi. Maar dat zijn allebei wel heel kekke nummers...

avatar van trebremmit
Klopt dit is een verzamelalbum. Ik zal dat album uit 84 wel even toevoegen.

Ah, Genti dir Mare ken ik ook, dat is wel heel andere muziek.