Metallica - Master of Puppets (1986)

Label: Elektra

1. Battery (5:10)
  2. Master of Puppets (8:38)
  3. The Thing That Should Not Be (6:32)
  4. Welcome Home (Sanitarium) (6:28)
  5. Disposable Heroes (8:14)
  6. Leper Messiah (5:38)
  7. Orion (8:12)
  8. Damage, Inc. (5:30)
  9. Battery [Live] * (4:53)
  10. The Thing That Should Not Be [Live] * (7:02)
avatar van jordidj1
Damage Inc. blijft toch het prijsbeest van dit album, holy shit. Wat-een-song.

Als je dit album niet goed vindt dan is metal niets voor jou

avatar van Kronos
Onzin. Master of Puppets mag dan wel een blauwdruk van verschillende metal stijlen zijn, het genre metal in zijn geheel is zo gigantisch breed en smaken zijn zo ontzettend divers dat je ook zonder specifiek dit plaatje goed te vinden liefhebber kan zijn.

avatar van milesdavisjr
Eens, sterker nog Kind of Blue van Miles Davis staat gebroederlijk naast Master of Puppets bij mij in de kast. Kortom; metal, jazz, blues; als het voor jou goed is is het goed, punt. Je eet immers (waarschijnlijk) ook niet elke dag biefstuk. Deze plaat vormt echter in het metalgenre een mijlpaal en zal veel metalliefhebbers wel kunnen appreciëren.

Helemaal mee eens. Dit album is zo iconisch dat er vele liefhebbers voor te vinden zijn, ook al is metal hun straatje niet.

En hoeveel beginnende (elektrische) gitaristen beginnen niet met het instuderen van het titelnummer? En hetzelfde geldt voor bekende riffs van bands als AC/DC en Guns 'n' Roses, etc.

Ik heb dit album in mijn jeugd grijsgedraaid en ik zet het nog steeds sporadisch op, puur vanwege de nostalgie, ook al vond ik toen en ook nu niet alle tracks even geweldig.