RJD2 - Deadringer (2002)

Hip-Hop / Electronic
Label: Definitive Jux

1. The Horror (4:11)
  2. Salud (0:38)
  3. Smoke & Mirrors (4:26)
  4. Good Times Roll Pt. 2 (4:57)
  5. Final Frontier (4:25)

met Blueprint

6. Ghostwriter (5:17)
  7. Cut Out to FL (3:42)
  8. F.H.H. (4:31)

met Jakki

9. Shot in the Dark (1:21)
  10. Chicken-Bone Circuit (3:54)
  11. The Proxy (2:14)
  12. 2 More Dead (5:17)
  13. Take the Picture Off (1:02)
  14. Silver Fox (3:31)
  15. June (6:03)

met Copywrite

16. Work (11:39)
  17. Thine Planetarium * (9:19)
  18. Before Or Since * (3:21)
totale tijdsduur: 1:07:08 (1:19:48)
avatar van Jordy
Ongelofelijk knap en mooi album, jammer van die paar nummers met (matige) rappers

avatar van Kos
Kos
Het album weet niet de gehele duur origineel en swingend te zijn. Paar geniale tracks, maar ook enkele met inderdaad matige rappers en flauwe deuntjes (zoals het openingsnummer)

Het briljante Ghostwriter en Silverfox zijn de hoogtepunten imo.

Kos schreef:

flauwe deuntjes (zoals het openingsnummer)

beste nummer van het album wat mij betreft

jammer van die paar nummers met (matige) rappers

ik vind juist dat nummer met jakki the mottamouth het beste nummer van het hele album. Ookal vind ik het voor de rest ook een fantastisch album 4,5 sterren

Smoke & Mirrors, Final Frontier, Ghostwriter en The Horror zijn achtereenvolgends de mooiste nummers

avatar van Reijersen
Zag dit album bij de toplijsten Top 25 Hiphop staan. Heb er echt nog nooit van gehoord. Wat kan ik ervan verwachten??? Wat voorn soort hiphop, vergelijkingen etc.

bij voorbaat dank

avatar van T.O.
DJ Shadow is de eerste vergelijking die bij me opkomt.

avatar van Jordy
Precies. "Instrumentale hip-hop", al is dat te weinig eer voor deze muziek.

avatar van Reijersen
Thanx. Heb ergens wat geritselt. Ff luisteren.

avatar van Reijersen
Heb t album geluisterd en moet eerlijk zeggen dat dit totaal niet mijn ding is. Jammer maar helaas.
Even goed moet ik zeggen dat het wel iets heeft en kan ik mij best indenken dat mensen dit heerlijke muziek vinden. Ik geef t 3,5 ster. Ondanks dat t niet mijn ding is zit er wat in, originaliteit en dergelijke, en dat verdient al wat deze tijd.

Bijwijlen geniaal , soms weer wat slap ... maar over het algemeen erg stijlvolle instrumentale tracks met een "eigen" touch.

Klasse werk.

avatar van Judith
Mijn favoriete hiphop zo'n beetje, instrumentaal klinkt wat minder irritant dan met rap vind ik. Smoke & Mirrors, Ghostwriter en Good Times Roll Pt. 2 zijn erg goed. Heb nog niet het hele album.

avatar van Gyzzz
Ik begrijp de lof wat betreft dit album niet helemaal. Het album vormt geen mooi geheel, en nummers zoals de openingstrack zijn dan wel uitschieters, maar niet bepaald in positieve zin. Het valt totaal uit de toon vergeleken bij bepaalde andere nummers.
Smoke & Mirrors vind ik dan bijvoorbeeld wel weer een prima nummer, toch valt het naast de rest van het album ook weer flink uit de toon.

Nee, dit is het niet bepaald voor mij. Dan doet bijvoorbeeld Blockhead het vele malen beter binnen dezelfde stijl. 2,5*.

ghostwriter is vrij aardig, de rest ken ik niet echt goed.

Ik weet alleen dat het TE chille breakbeat nummer Since we Last spoke in 1976 van RJD2 is. Jammer dat andere nummers niet in de buurt komen..

avatar van BoordAppel
Huh breakbeat? Geen breakbeat te bekennen in Since We Last Spoke.

Snowman
ProZak schreef:
alle hiphop beats zijn volgens mij breakbeats....

Nee hoor.

Kolere, RJD2 stopt met Hiphop beats. Maar dit was gewoon een goed album

WAT?!

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Goed album, maar het nummer wat het album dit extra tintje geeft is voor mij toch Ghostwriter. Een immens goed nummer wat ik in de loop der tijd helemaal kapot heb gedraaid maar nog niet verveelt!

Pauper
Van het begin tot het eind verveeld het album op geen enkele track, waar meesterwerk!

avatar van thomzi50
Ik kom niet verder dan 3* voor dit album. Begint vooral met wel sterke nummers, maar de rappers op het album vind ik niet goed, vaak weet de muziek me niet echt te boeien en daarbij komt nog dat het totaal geen geheel is. In tegenstelling tot bijv. Dj Shadow's Endtroducing sluit het hier allemaal niet op elkaar aan. Jammer, had er meer van verwacht. 3*

thomzi50 schreef:

Er zitten wel wat vloekende tracks op, zoals The Horror in tegenstelling tot Ghostwriter en Good Times Roll Part II en Smoke and Mirrors. Maar dat is naar mijn mening meteen ook een heel sterk punt van deze plaat omdat ik bij Endtroducing van DJ Shadow meer het gevoel had dat elk nummer veel van het zelfde was, het deuntje van Organ Donor dat meerdere malen terug komt en dergelijke wijzen daar op. Maargoed ieder ze eigen ding ik vind het een briljant album dat muzikaal aan de top staat van de HipHop.

avatar van MJ_DA_MAN
Erg leuk album (bedankt Pauper). Naar zo'n soort album was ik al een tijdje op zoek en nu ik deze heb gehoord weet ik dat deze soort instrumentale hiphop me erg bevalt. En het geeft nogmaals een sein naar mij dat ik meer van Def Jux moet gaan checken. Maarja voor deze plaat op dit moment 4*, kleine kans op verhoging .

MJ_DA_MAN schreef:

Opzich is ook wel apart, het is namelijk wel weer totaal anders als een El-P, Cannibal Ox, Cage of wie dan ook op het label. Dus schrik niet!

avatar van J.M.
is dit instrumentaal

avatar van MJ_DA_MAN
Op 3 nummers na wel ja. Erg lekker nog steeds deze plaat.

Pauper
Ook tof de eerste single van ze nieuwe album staat op internet, op het nieuwe album is alles live ingespeeld en het gaat The Third Hand heten.

avatar van luc011190
Ik had een album verwacht in de lijn van de achtergrondmuziek van Blockhead, maar ik werd prettig verrast. Muziek met veel verschillende elementen die af en toe doet denken aan pure jaren60 soul (Good Times Roll Pt.2!).

The Horror is echt een geniale openingstrack en Ghostwriter is ook erg lekker. Ghostwriter staat wel symbool voor de goede en boeiende opbouw die veel nummer kenmerkt, de wisseling tussen zang, baslijnen en melodiën is perfect gedaan. Verder klinkt het allemaal erg warm en organisch, mede door dat heerlijke vinylgeluid.

avatar van waxs
FUCK-ING-FAN-TAS-TIC!