Elvis Presley - Elvis [1973] (1973)

Alternatieve titel: Elvis Fool

Label: RCA

1. Fool (2:40)
  2. Where Do I Go from Here? (2:38)
  3. Love Me, Love the Life I Lead (3:03)
  4. It's Still Here (2:04)
  5. It's Impossible (2:51)
  6. (That's What You Get) for Lovin' Me (2:06)
  7. Padre (2:28)
  8. I'll Take You Home Again, Kathleen (2:23)
  9. I Will Be True (2:30)
  10. Don't Think Twice, It's All Right (2:42)
een van de allerslechtste van Elvis
bijgeraapt zooitje met wat live tracks en hoppa

avatar van veron35
ettettummu schreef:
een van de allerslechtste van Elvis
bijgeraapt zooitje met wat live tracks en hoppa

Vind ik ook maar alleen al om zijn stem zoizo 4*.

avatar van fish
Ik vind dit album vooral een erg gemiste kans (zoals Raised on Rock). Het was de bedoeling om een album uit te brengen met alleen Elvis en minimale begeleiding. I'll take you home Kathleen, It's still here en I will be true herinneren daar dan ook nog aan.

Jammer genoeg kwam er verder niets van terecht. Padre hoort toch bij een van de meest verschrikkelijke Elvis nummers ooit. En de rest, hoewel niet onaardig (Fool bijvoorbeeld en de veel te korte jam Don't think twice, it's all right) klinkt net te ongeinspireerd.

Gelukkig is er ook de complete versie van ruim 8½ minuut van Don't Think Twice (oa op "Our Memories Of Elvis")
En het pleit voor 'm dat voor dit Dylan-nummer slechts één take nodig was (net zoals de blues-nummers "Reconsider Baby" en "Merry Christmas")

AddictedToElvis
Een hoogtepunt in zijn carrière is het zeker niet, maar zo slecht vind ik dit album ook weer niet. Hij heeft gepassioneerder gezongen en de songs zijn beter geweest, maar ik kan goed luisteren naar deze plaat. Vooral Elvis die zichzelf begeleid op de piano -wat helaas een zeldzaamheid was geworden- op It's Still Here en I Will Be True. Ook Dylan's Don't Think Twice, It's Alright doet het bij mij goed, alleen waarom korten ze het in? De plaat duurt slechts 25 minuten... Tja, hiernaast staan inderdaad een paar behoorlijk zwakke nummers met Padre als minste. Maar de meeste kunnen er wel mee door. Goed is het zeker niet, maar niet zo slecht als beweerd wordt.

sugartummy
in een interview uit de jaren 50 noemt elvis padre zijn favourite nummer. als hij het toen had opgenomen zou het zeker beter hebben geklonken. de "piano-nummers" zijn ongelooflijk mooi.ook fool is prachtig en elvis die bob dylan zingt blijft bijzonder(heeft ie te weinig gedaan)

avatar van jeb777
Heb deze album speciaal beluisterd voor het nummer Don't Think Twice, It's Alright, omdat ik het zo prachtig vind in de uitvoering van Mike Ness. Viel me hier toch een beetje tegen...
It's Impossible is hier toch wel ver uit het mooiste nummer! Geweldig mooi gezongen.