Milton Nascimento - Milton Nascimento (1969)

Brazilië

8. Sunset Marquis 333 los Angeles
  9. Aqui, Oh!

met Toninho Horta

avatar van AOVV
Fraaie, weemoedige plaat van Milton Nascimento, Goeie songs, vaak met een (heb ik ergens gelezen, want ik begrijp geen Portugees) maatschappelijke (en kritische) inslag. Maar bovenal is het de zangstem van deze artiest die me weet te overtuigen, want het komt allemaal erg authentiek en beladen over. De gemoedelijke instrumentatie werkt dan ook nog 'ns versterkend.

4 sterren

avatar van Tony
Geinige hoes ook, ik herkende het tafereel meteen; Dat is het plein in Salvador Bahia (feit) waar zo lijkt het net (interpretatie) een swingende salsa band voorbij loopt. Heb dat live op dat pleintje mogen meemaken, erg leuk. Those were the days... Kan ook een processie zijn, nou ik snel even wat beter heb gekeken. Anyway...

Ik heb toen ik in Brazilië was allemaal verzamel CD's van Braziliaanse artiesten gekocht, Deze Nascimento en Gorge Ben waren er 2 die ik nog wel eens draai.

Ken je de verzamel CD's van David Byrne, Beleza Tropical? Die is zeer de moeite waard als je ook nog wat andere artiesten wilt leren kennen.....
klikkerdeklik

avatar van AOVV
Ha, Tony, leuk dat je reageert!

Inderdaad een toffe hoes, en die reeks verzamel-cd's ken ik niet, maar zien er wel de moeite uit. Een aantal bekende namen, maar ook artiesten waar ik nog niet eerder van gehoord heb.

Enkele maanden geleden kreeg ik trouwens deze getipt in het super-tip-topper-topic, maar die moet ik nog beluisteren. Ga ik zeker doen, want de eerste kennismaking met Milton was erg aangenaam!