Almost Alice (2010)

Label: Buena Vista

1. Avril Lavigne - Alice (Underground) (3:36)
  2. The All-American Rejects - The Poison (3:53)
  3. Owl City - The Technicolor Phase (4:30)
  4. Shinedown - Her Name Is Alice (3:40)
  5. All Time Low - Painting Flowers (3:25)
  6. Metro Station - Where's My Angel (3:40)
  7. Tokio Hotel en Kerli - Strange (3:52)
  8. 3OH!3 en Neon Hitch - Follow Me Down (3:24)
  9. Robert Smith - Very Good Advice (3:00)
  10. Mark Hoppus en Pete Wentz - In Transit (4:01)
  11. Plain White T's - Welcome to Mystery (4:35)
  12. Kerli - Tea Party (3:31)
  13. Franz Ferdinand - The Lobster Quadrille (2:09)
  14. Motion City Soundtrack - Running Out of Time (3:01)
  15. Wolfmother - Fell Down a Hole (5:04)
  16. Grace Potter and the Nocturnals - White Rabbit (3:23)
  17. Family Force 5 - Topsy Turvy * (3:25)
  18. Never Shout Never - See What We Seas * (3:09)
  19. Valora! - Extreme * (3:46)
  20. They Might Be Giants - You Are Old, Father William * (2:32)
  21. Danny Elfman - Alice's Theme * (5:07)
avatar van MusicFreak
De nummers van Kerli vind ik wel geslaagd.
Qua tekst misschien geen hoogstandje maar dat maakt Tea Party nog geen slecht nummer vind ik.

Aap
Matige verzameling van liedjes, met als absoluut dieptepunt Owl City, maar dat zal geen verrassing zijn.
De cover van White Rabbit was nog wel verteerbaar, maar dan moet ik er meteen bij vertellen dat er uiteraard niets boven het origineel van Jefferson Airplane met het fenomenale stemgeluid van Slick gaat.

avatar van catdog
Die van Avril Lavigne vind ik verassend goed. Ze lijkt (gelukkig) van de tiener-pop/rock af te zijn.

avatar van divart
Nou, niet zozeer matig als wel uitermate wisselvallig. Wat dit soort albums meestal zijn. Het is zeker geen eenheid, maar genoeg leuke liedjes hoor.

avatar van james_cameron
Zoals zo vaak het geval is bij dit soort verzamelaars is de kwaliteit van de aanwezige songs nogal wisselend. Sterke songs worden afgewisseld door een aantal matige, waarbij het gelukkig nergens echt triest wordt. Alhoewel, van het kinderachtige Follow Me Down van 3OH!3 word ik niet bepaald vrolijk.