Lamb - Fear of Fours (1999)

Electronic / Pop
Label: PolyGram

1. Soft Mistake (3:15)
  2. Little Things (3:18)
  3. B Line (2:51)
  4. [Untitled] (0:07)
  5. All in Your Hands (4:38)
  6. Less Than Two (1:18)
  11. Fly (5:14)
  12. Alien (4:08)
  13. Five (5:46)
  14. Lullaby (2:56)
Niet het beste album van Lamb, maar zeker niet slecht. Lou perst haar stem soms in bochten die eigenlijk net niet meer haalbaar zijn.

avatar van Hermy
Hoewel ik de combinatie van muziek en zang erg origineel vind, lukt het me maar niet om te wennen aan die stem....

avatar van Onderhond
Vind het veruit de minste van Lamb. Vaak nogal lomp semiduister gedoe, een rol waar ik Lamb sowieso niet in kan waarderen. Muzikaal is het ook allemaal redelijk povertjes.

2.0*

avatar van FunkStar
Je moet van deze muziek houden en als je dat eenmaal doet, dan is dit DE CD om eens lekker achterover te gaan zitten en te genieten. Vooral het laatste nummer (Lullaby), daar krijg ik kippenvel van.. Grappig is dat dat nummer ook wordt gebruikt bij Net5 voor de nieuwe serie Medium.. Er worden trouwens meer nummers van Lamb gebruikt voor reclames. Gabriel is al eens gebruikt in een autoreclame. Ook de single B Line is fantantisch!

avatar van dan k
Helemaal eens met FunkStar. Deze cd heb ik gekocht nav een briljant Pinkpop optreden in 2002 maar eenmaal thuis viel deze in het niet bij het optreden. Waarschijnlijk had ik destijds kaas in m'n oren of de boxen waren gaar maar na een jaartje of 3 kwam ik erachter hoe fucking goed dit album is.
De jazz elementen gecombineerd met een dosis subtiele techno en werkelijk amazing beats met daaroverheen het neurotische stemgeluid van Rhodes. Ik moest deze plaat zojuist draaien om zeker te zijn van mijn stem maar ondanks de wellicht iets minder krachtige nummers heeft het geheel weer een mindblowing effect op me gehad. *****

curlymo
Dit album aangeschaft na "What Sound" & "Lamb". Nu begin in langzaam dit album steeds meer te waarderen.

Onderhond schreef:

Wat is toch apart vind omdat voor mij dit hele album in het teken staat van de liefde, met als duidelijkste voorbeeld "Softly" & "Lullaby". Voor mij een album wat aandacht nodig heeft en waar héél veel in zit als je eenmaal door de eerste indrukken heen bent.

Dit album heeft misschien iets minder los staande pareltjes als de andere albums maar komt (door een duidelijk thema te kiezen) veel meer over als een geheel.

Juist daarom ook 4,5*

avatar van sander.h
Net "Softly" en "Lullaby" op YouTube ontdekt.
Een woord: geweldig. De cd is besteld!

avatar van sander.h
De cd eindelijk binnen. Blijkbaar moest ie speciaal voor mij geperst worden. Maar na een eerste luisterbeurt heb ik hetzelfde gevoel als bij het debuut: beetje mixed. Sommige dingen zoals het hierboven genoemde Softly en Lullaby zijn erg mooi, terwijl er ook dingen voorbij komen waarvan ik denk: waar gaat dit over?

Ik begin ook hier met 3* want slecht is het uiteraard niet. Maar aan de stijl van sommige nummers moet ik dus nog even wennen.

avatar van Pittaman
Staan toch echt wel een paar dikke klassiekers op, voor mij dan toch.

Met name de tekst van bonfire is fenomenaal vind ik.

't Is eigenlijk zoals ik Lamb heb leren kennen, door slechte oorkes van mijn discman (een wat?!) - Lamb kan eigenlijk niks verkeerds doen! Dikke 4,5 ofzo ...