Total 8 (2007)

19. Justus Köhncke - Pickpockets
  20. Broke - Coladancer
  21. Schaeben, Voss en Schad Privat - Cold Wind
  22. Oxia - Not Sure
Een nieuwe herfst, een nieuwe Kompakt-verzamelaar.

Paar nummers ken ik al, het meeste nog niet. Ben benieuwd!

avatar van luc011190
Every day klinkt wel erg lekker, stem klinkt een beetje Olof Dreijer-achtig.

avatar van Zwammer
Ja, ik zag de vinyl van deze volgens mij liggen in The Revenge in Utrecht.
Persoonlijk zal ik dit niet zo snel gaan luisteren, geef mij toch maar de Kitsuné's, Ed Banger's of Boys Noize Records..

Ik vond deze verzamelaar erg wisselend, Total 7 vond ik meer geslaagd in ieder geval. Naast dat het van wisselende kwaliteit was, is het ook weer erg afwisselend, dus voor diegene die een blik op de diversiteit van Kompakt wil...

avatar van Antie
Zwammer schreef:
Ja, ik zag de vinyl van deze volgens mij liggen in The Revenge in Utrecht.

Ik vind dat je deze labels moeilijk met elkaar kunt vergelijken.
Ik vind zowel Kompakt als ed bangers of boys noize records een van men favorieten.
Kitsuné's vind ik persoonlijker iets zwakker.
Beginnen iets meer de comerciele kant op te gaan laatste tijd.

Voor een avondje er goed in te vliegen heb ik liever ed bangers of boys noize records.
Maar als ik gewoon chill wil genieten thuis van wat muziek ga ik direct de voorkeur geven aan kompakt.

Kan de vergelijking met de genoemde labels ook niet rijmen, maargoed. Deze is inderdaad iets minder als nr 7. Daarentegen staan hier wel een aantal uitschieters op waarvoor alleen al de aanschaf gerechtvaardigd wordt. Ik noem een Oxia, wat een plaat zeg.
Ik ben benieuwd wanneer de volgende verschijnt, het is al ruim 2008.

avatar van Urbanoetang
Na de lovende reacties over Total 9 gelezen te hebben heeft Kompakt mijn interesse gewekt. Ik kon eigenlijk ook niet meer om het label heen. Omdat Total 9 nog 15,99 was ben ik eerst voor deze gegaan, en ik moet zeggen dat mijn eerste kennismaking een erg prettige was. Erg goede plaat die goed laat zien hoe gevarieerd het label is. Van minimal naar techno, van nu-disco naar ambient; werkelijk alles komt terug op deze plaat. Toch ademen de tracks dezelfde (Kompakt-)sfeer uit waardoor het als een geheel klinkt. Voorlopig zit deze plaat nog wel een tijd in mijn CD-speler.

16 euro? Waar dan?

avatar van Antie
Total 9

Moet dringend terug wat Kompakt in oog gaan houden.
Vond deze even iets minder dan hun vorige.
Nog altijd goed maar volgens de normen van Kompakt kan het betere.
Ben benieuwd naar de nieuwe

Na Total 7 ben ik gestopt met ze in de gaten te houden, al heb ik ze albumsgewijs nog wel redelijk in de smiezen.