Ratt - Infestation (2010)

Label: Roadrunner

1. Eat Me Up Alive (4:13)
  2. Best of Me (4:19)
  3. A Little Too Much (4:05)
  4. Look Out Below (3:44)
  5. Last Call (3:55)
  6. Lost Weekend (3:46)
  7. As Good as It Gets (4:38)
  8. Garden of Eden (3:03)
  9. Take a Big Bite (2:46)
  10. Take Me Home (4:23)
  11. Don't Let Go (3:22)
  12. Scatter * (4:26)
avatar van ozwald
terug van nooit weggeweest....

Rizz
Oh oh

Best of me klinkt erg goed met de oude stijl die we van Ratt in de 80's gewend zijn

avatar van rockchild
1,0
Nieuw album van RATT. Ik weet niet goed hoe ik dit album moet plaatsen. Het is wat ruiger dan de 80;s sound van RATT. Voor mij lijkt het album veel op RATT uit 1991. Voegt niks toe aan het repertoire. Stephen Pearcy blijft zeuren op deze disc. Een ballad zou wel op zijn plaats zijn. Het album blijft maar 'scheuren' zonder een rust punt. Het is net of "Best of Me" is overgebleven van het album Reach For The Sky. Dit is dan ook het beste nummer van de CD en ook niet voor niets is deze als singel uitgegeven.

avatar van ozwald
je mag van mij stemmen wat je wil, maar is een hele één niet erg laag?

avatar van nigeej
leuk album , alleen niet iets om vaker dan 1 keer per dag te draaien

speedy66
Waanzinnige plaat. Een van de weinige cd's die ik regelmatig draai. Dat betekent dat het een klassieker is (voor mij dan, haha). Lekker rouw zonder weer grungie te klinken en toch sleazy. Modern, zonder allerlei electronische troep te moeten toevoegen. GEWELDIGE CD.

avatar van sinkthepink
Lekkere plaat, ze hebben geen pretenties meer om "anders" te klinken maar het is weer terug naar hun bekende stijl van de tachtiger jaren. De nummers zouden ook zo afkomstig kunnen zijn van een van hun oudere platen, al zijn ze toch iets minder catchy en begint hij me wat te vervelen op het eind.
Het gitaargeluid is weer zeer herkenbaar, en van Stephen Pearcy moet je houden maar ik vind hem wel stoer, zijn stem is nog precies hetzelfde, toch wel apart dat hij dat nog kan.

Van mij mogen ze zo nog wel een paar platen maken, maar naar het schijnt is de band alweer "on hold"

Ozric Spacefolk
Superplaat, met Cavazo van Quiet Riot op gitaar... DeMartini en Cavazo klinken als tandem goed en vet... Alsof ze al tientallen jaren samenspelen...

Wederom is het drumwerk van Blotzer groovy en hij mag toch wel gerekend worden tot één van de betere sleazerock drummers... (ik vind het hem beter dan bv Tommy Lee...)

avatar van Sebashuis
Nog nooit van Ratt gehoord maar wat geweldig zeg!

Was het nou een jongen of een meisje? in ieder geval zag ik iemand op vakantie in Londen lopen met lang haar, veel make up, een Spandex broek met slangen print, borsthaar zichtbaar en een spijkerjack met jawel, een Ratt backpatch!

Ik heb de afgelopen weken erg vaak naar Infestation geluisterd en vervelen doet hij nog steeds niet. Het is de gitaar intro van Last Call, de Basgitaar die er zo lekker hoog in zit en ga zo maar door.

Ozric Spacefolk
In het geval van zichtbaar borsthaar, hoop ik dat het jongen was.... hahahaha

avatar van SMC625
Geweldig, zelden zo'n goede 'comeback' plaat gehoord. Oude tijden herleven met die heerlijke 'Sleazy Metal' uit de jaren '80, overigens wel in een modern jasje gegoten. Heb dit altijd al één van de meest onderschatte rockbands gevonden en vind het onbegrijpelijk dat er in Nederland nooit enige aandacht aan Ratt is geschonken. Warren de Martini is een waanzinnige gitarist, een wereldtopper!

avatar van Edwynn
Infestation was een terugkeer om u tegen te zeggen. Het oude Rattgeluid is er speciaal voor in ere hersteld. Stephen Pearcy klinkt nog altijd als een bronstig broertje van Dave Mustaine en 'nieuwkomer' Carlos Cavazo voelt zich als een vis in het water naast Warren DeMartini. Wel klinkt de band heavier dan ooit. Wat belangrijker is dat Ratt nog altijd in staat is om eens stel songs bij elkaar te schrijven die niet meer uit je kop te rammen zijn. Infestation kan zich gemakkelijk meten met Out Of The Cellar en Invasion Of Your Privacy. Misschien is hij zelfs wel veel beter.

speedy66
Het lijkt erop de ratt alweer op z'n rug ligt. De heren hebben weer eens ruzie.

avatar van SMC625
Vandaag maar weer eens wat oud materiaal van Ratt gedraaid en ik kom tot de conclusie dat dit toch een geweldige rockband was/is. OK, ze zagen er niet uit in de jaren ´80 met die poedelkoppen en glitterpakken maar muzikaal gezien stonden ze ver boven hun soortgenoten van de LA hairmetal scene. Nummers als You´re in love, What you give is what you get, Lay it down en Body talk moeten iedere overtuigd headbanger toch kunnen bekoren? Zoals ik al eerder opmerkte vind ik dit een van de meest onderschatte bands ter wereld en ik kan dan ook niet wachten op de opvolger van Infestation. Helaas zal dit nog wel even duren want de heren hebben regelmatig ruzie met elkaar en het duurt meestal jaren voordat er weer eens een plaat uitkomt. Het schijnt zelfs dat zanger Stephen Pearcy weer eens uit de band is gestapt, alhoewel ik dat niet zeker weet. Kom op heren Pearcy, Demartini, Blotzer, Cavazo en Croucier...leg bij die ruzies en maak mij gelukkig met nieuw materiaal