Rick Roberts - Windmills (1972)

Country / Rock
Label: A&M

1. Deliver Me (4:58)
  2. Davy McVie (3:47)
  3. In My Own Small Way (3:01)
  4. Sail Away (7:18)
  5. Two Lovely Women (4:43)
  6. In a Dream (4:14)
  7. Drunk and Dirty (3:34)
  8. Pick Me Up on Your Way Down (2:55)
  9. Jenny's Blues (3:50)
avatar van Stijn_Slayer
Vreemd dat hier geen enkel bericht staat, en zelfs geen enkele stem. Rick Roberts deed het in die tijd toch best aardig (Flying Burrito Brothers). Zeker met een indrukwekkende lijst aan gastartiesten had ik verwacht dat Rick meer bekendheid zou genieten. O.a. Bernie Leadon, Don Henley, Al Perkins, Chris Hillman, Dallas Taylor, Joe Lala, David Crosby en Jackson Browne spelen mee op dit album. Manassas had vrije dag denk ik.

Ik vind het album uiteindelijk net iets te mainstream, de productie had gewoon wat rauwer gemoeten. Dit is me iets te gladgestreken, maar er staan wel een aantal sterke nummers op. De opener 'Deliver Me' klinkt voor mij als een wanhopige poging om een hit te scoren, maar bijvoorbeeld 'Davy McVie', 'Pick Me Up on Your Way Down' (ondanks gejatte vioollijn) en vooral 'In My Own Small Way' vind ik erg mooi.

Raar eigenlijk dat ik hier Droombolus niet aantref.

avatar van blaauwtje
Heel lang naar gezocht, na jaren gevonden, she is a song al jaren in bezit, Windmills is het solodebuut van Rick, ik vind deze veel sterker dan de opvolger, het geheel heeft wat meer zeggingskracht, het komt allemaal net wat krachtiger over.

Na deel uitgemaakte te hebben van de Burrito Bros kwamen zijn soloprojecten niet echt van de grond, reden voor Rick om het weer in groepsverband te proberen, dat werd Firefall, waar hij vooral met het eerste album veel succes oogstte in zijn thuisland, vooral Cinderella laat misschien wel een belletje rinkelen, aardige,vrij gladde muziek, ik prefereer toch zijn album met de Burrito Bros en zijn twee soloprojecten, op vinyl.