Aztec Camera - Stray (1990)

Label: WEA

1. Stray (5:34)
  2. The Crying Scene (3:34)
  3. Get Outta London (3:41)
  4. Over My Head (5:53)
  5. Good Morning Britain (4:02)

met Mick Jones

6. How It Is (4:00)
  7. The Gentle Kind (5:32)
  8. Notting Hill Blues (6:41)
  9. Song for a Friend (2:27)
  10. Salvation * (5:11)
  11. True Colours * (4:30)
  12. Consolation Prize [Live] * (3:06)
  13. Do I Love You? * (4:40)
  14. Good Morning Britain [7" Mix] * (4:24)
  15. Good Morning Britain [Laylow Posse Hypno-Mix / Kitsch 'N' Sync Mix] * (7:25)
  16. Good Morning Britain [Laylow Posse Hypnomental / Instrumental Mix] * (4:22)
  17. Good Morning Britain [Laylow Posse Hypno-Edit / Vocal Remix] * (4:21)
  18. Good Morning Britain [Mendelsohn Single Mix] * (4:05)
  19. Good Morning Britain [Morning Acid Mix] * (3:23)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Tsa ik woon al 11 jaar samen, en al 11 jaar staat dit album in de kast.
Vandaag er maar eens uitgehaald en in de cd speler gestopt.
Erg mooi album. En vooral zeer gevarieerd:

Opener Stray is een mooi ingetogen nummer, met een geweldige sfeer, wordt gevolgt door the Crying Scene wat lekker heen en weer swingt.
Get Outta London ademt een wave sfeer uit, met een lekkere bas en mondharmonica.

Over My Head is weer totaal anders een jazz achtig nummer op piano, breekbaar en o zo rustig.
Good Morning Britain met zang van Big Audio Dynamite zanger en Clash gitarist Mick Jones.
Zou zo op een Big Audio Dynamite passen en alleen daarom al minder interressant.

How It Is begint met Deep Purple's Woman From Tokio, en gaat verder in een Inxs-achtig nummer waarin de gitaarrif van Woman From Tokio blijft terugkeren.
The Gentle Kind is een rustig popnummer in de stijl van Simply Red.
Notting Hill Blues borduurt verder op The Gentle Kind is alleen nog wat ingetogener.

Het Accoustische Song for a Friend besluit deze cd op gepaste wijze, mooi rustig en ingetogen.

Er mogen wel meer stemmers komen voor dit album.