The Chameleons - Return of the Roughnecks (1998)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Dead Dead Good

1. Silence, Sea and Sky (2:01)
  2. Swamp Thing (5:57)
  3. In Shreds (4:02)
  4. Home Is Where the Heart Is (4:53)
  5. A Person Isn't Safe Anywhere These Days (5:42)
  6. Mad Jack (3:58)
  7. Don't Fall (4:08)
  8. Caution (7:52)
  9. Second Skin (6:53)
  10. Perfume Garden (4:38)
  11. Tears [Original Version] (5:07)
  12. Monkeyland (5:20)
  13. Nostalgia (5:26)
  14. View from a Hill (6:42)
  15. Is It Any Wonder * (5:46)
  16. Free for All * (4:25)
  17. The Healer * (7:07)
  18. Denims and Curls * (4:23)
totale tijdsduur: 1:12:39 (1:34:20)
avatar van orbit
Je zou een best of van deze band natuurlijk makkelijk 5 sterren kunnen geven. Het is namelijk één van de betere bands uit de jaren 80 en hebben verschrikkelijk mooie nummers op hun naam staan, ik mis echter een aantal geniale nummers en zie een aantal matige nummers ervoor in de plaats.. Vaag. Derhalve een 4*
Mooiste nummers staan er wel op, zoals Tears, Home Is Where the Heart Is, Swamp Thing, Second Skin en nog enkelen, maar waar is Paper Tigers, I'll remember of Looking Inwardly?

avatar van MartinoBasso
Er staat geen enkel slecht nummer op deze verzamelaar, het spijtige is dat er nog betere nummers konden opstaan, zoals One Flesh, Up The Down Escalator, en Return Of The Roughnecks. Voor mensen die wat van The Chameleons in huis willen hebben raad ik toch de studio-albums aan ipv deze verzamelaar.

avatar van musicboy
Nog een band die ik wil leren kennen. Wat is de beste koop?

JonnieBrasco
Gewoon chronologisch vooraan beginnen bij Script of the Bridge.

avatar van musicboy
JonnieBrasco schreef:
Gewoon chronologisch vooraan beginnen bij Script of the Bridge.

Jaja ...
Ik wil nog zoveel leren kennen.
Wat is de beste manier om rijk te worden?

JonnieBrasco
In principe zijn alleen de eerste 3 platen essentieel. Daarvan is de eerste het meest toegankelijk, de populairste en ik denk ook wel de meest essentiele. Op de tweede rocken de gitaren nog steeds even mooi door, maar deze is toch even een tikkie ontoegankelijker, niet de ideale plaat om mee te beginnen denk ik. Bij de derde (Strange Times) zijn de rauwe atmosferische rockkantjes er een beetje af, hij is wat gepolijster, maar de songwriting is er wellicht op zijn best... ook een toegankelijk album.

avatar van orbit
Eerste drie zijn absoluut essentieel

avatar van MartinoBasso
Ik heb deze verzamelaar vandaag cadeau gekregen. Zoals ik al eerder vermeldde staat er geen slecht nummer op, maar het kon toch nog beter. Te weinig selecties van "What does anything mean? Basically".

Het interessante aan dit verzamelalbum is dat de moeilijk te vinden "Tony Fletcher walked on water-ep" inbegrepen is op de bonus-schijf (bij mij toch). Hier staan 4 nummers op die allemaal wel de moeite waard zijn, ze hadden niet misgestaan op "Strange Times". Vooral Denims and Curls is fantastisch!
4* voor het verzamelalbum
4,5* voor de ep

avatar van Safri
Zeer goeie band, maar ik heb nog veel nummers te gaan van ze.

Als een kind zo blij deze verzamelaar voor 27 euro aangeschaft. Blijkt bij thuiskomst dat de prijsnummers van de EP er niet op staan.

Jupiter schreef:

Deze verzamelaar heeft die EP als bonusdisc er standaard bijzitten :
The Chameleons - Dreams in Celluloid (2013)
Is nog makkelijk te verkrijgen.

Dank voor de tip Martinobasso!