A Man Called Adam - Duende (1998)

Dance
Label: Other

1. Easter Song (7:30)
  2. Oaktown (2:18)
  3. All My Favorite People (Stay with Me) (6:39)
  4. So You Say (5:51)
  5. Automatic / Sexomatic (5:44)
  6. It's Ovah (2:11)
  7. Que Tal America? (4:48)
  8. Bite the Pillow (3:59)
  9. Wouldn't She (8:05)
  10. Duende (6:35)
  11. Estelle (6:29)
avatar van RogerV
Prachtig album dat in Nederland bijna niet bekend is. Het lijkt soms of ik de enige ben die dit ooit heeft ondekt.

Am man called Adam is een groep met een uniek geluid. De sfeer van het mediterrane zit ingebakken in heel de diversiteit van tracks. Het duo weet house, ambient, soul, lounge en jazz te versmelten tot een mix voor de fijnproever.

Jammerlijk dat de groep in zijn 20 jarig bestaan maar betrekkelijk weinig heeft gemaakt (meer dan 50 tracks zal het niet zijn) Maar ze zijn allemaal de moeite waard

avatar van Sfeermaker
Ik weet dat Estelle op een editie van de Café del Mar lounge verzamelaar staat. Lieflijk liedje. De rest ken ik nog niet, maar ben wel benieuwd.

avatar van RogerV
Het loont absoluut de moeite om het hele album eens te beluisteren