Klone - Black Days (2010)

Frankrijk
Label: Season of Mist

1. Rite of Passage (6:34)
  2. Spiral Down (4:30)
  3. Give Up the Rest (5:47)
  4. Hollow Way (4:24)
  5. Immaculate Desire (5:59)
  6. Closed Season (Interlude) (2:36)
  7. The Spell Is Cast (4:35)
  8. Danse Macabre (3:59)
  9. Rain Bird (5:10)
  10. Behold the Silence (6:11)
  11. Army of Me (4:08)
  12. Monster * (4:11)
Kijk erg uit naar deze plaat, Het vorige album was al behoorlijk sterk.
Het nummer op myspace klinkt in ieder geval behoorlijk lekker!!

avatar van Blind Faith
Na de zeer positieve review op Lordsometal ben ik ook wel benieuwd. Tool, Soundgarden, ... zijn allemaal wel groepen die me liggen. Deze houd ik in het oog!

avatar van Blind Faith
Uitstekende schijf. Vernieuwend is het allemaal niet, catchy en goed uitgevoerd is het daarentegen zeker.

avatar van Don Cappuccino
Erg sterke plaat van deze Franse band die zo te zien niet echt bekend is. Invloeden van Tool, Soundgarden en Alice In Chains zijn hier duidelijk te horen zonder dat het een kopie wordt. De zang is grungeachtig en rauw maar niet schreeuwerig, hij doet me ook een beetje denken aan Franky Desmet-Vandamme van Channel Zero bij hun laatste album. Dit is zeker een compliment, veel power en melodie. De cover van Army Of One verdient een compliment. 4 sterren.

avatar van james_cameron
Een hele verbetering ten opzichte van het vorige album, All Seeing Eye. De songs zijn ditmaal compacter en liggen prima in het gehoor. De zang is melodieuzer, iets dat goed past bij het songmateriaal. De zanger trekt nog wel regelmatig van leer, waarbij hij wel wat doet denken aan Phil Anselmo van Pantera. Qua sound doet de band wel wat denken aan een mengeling van Tool, Korn en Alice In Chains.

Mr.Bungle
Toevalligerwijs gehoord en wel aangenaam verrast,vooral een erg goede zanger die mij doet denken aan een zwaardere versie van Chris Cornell,mooie melodieuze metal die idd in de verte een beetje aan Tool kan doen denken, erg goede plaat,wel apart dat ze niet zijn doorgebroken net als landgenoten Gojira,ik vind dit beter.

avatar van notsub
Het is veelzeggend dat ik deze band ooit live zag en me er niets meer van herinner. Deze CD ervaar ik vergelijkbaar. Die grunge benadering is gewoon niet mijn ding. Zo doet de zang me niets en hoor ik geen enkel nummer dat boven de rest uitstijgt. Dit is saai spul voor mij.

avatar van Prog66
Deze kwam ik voor nog geen € 6,00 tegen. Omdat ik de laatste twee albums briljant vind dus blind aangeschaft.
Dat bleek eerst wel even schrikken: stijl komt bepaald niet overeen met het latere werk, maar net als Anathema overtuigt ook Klone in beide stromingen.