John Powell - How to Train Your Dragon (2010)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. This Is Berk (4:12)
  2. Dragon Battle (1:55)
  3. The Downed Dragon (4:16)
  4. Dragon Training (3:10)
  5. Wounded (1:25)
  6. The Dragon Book (2:22)
  7. Focus, Hiccup! (2:05)
  8. Forbidden Friendship (4:10)
  9. New Tail (2:47)
  10. See You Tomorrow (3:52)
  11. Test Drive (2:35)
  12. Not So Fireproof (1:11)
  13. This Time for Sure (0:47)
  14. Astrid Goes for a Spin (0:45)
  15. Romantic Flight (1:55)
  16. Dragon's Den (2:28)
  17. The Cove (1:10)
  18. The Kill Ring (4:27)
  19. Ready the Ships (5:13)
  20. Battling the Green Death (6:18)
  21. Counter Attack (3:02)
  22. Where's Hiccup? (2:43)
  23. Coming Back Around (2:49)
  24. Jónsi - Sticks & Stones (4:08)
  25. The Vikings Have Their Tea (2:04)
avatar van JohnWilliams
Onwijs goede score van Powell. Powell weer op zijn beste, nog beter dan Ice Age! Dit is zijn best geanimeerde actiescore, voor de mensen die van heerlijke actiemuziek houden maar ook van een tikje romantiek is deze score een aanrader!

4,5*!

avatar van Jazzthieve
Opwindend, mooie opzwepende melodieën, groots opgezet orchestrale muziek. Het was voor mij al een tijdje geleden dat ik nog zo kon opgaan in dergelijke muziek. Kortom een zeer goede soundtrack.

avatar van JohnWilliams
Stem naar 5*.
Dit is Powell's best score ooit.

avatar van HANSZIMMER
Prachtige muziek... Deze muziek stemt je ongelofelijk gelukkig. Alsof je aan het dromen bent. Ga toch miscshien eens de film moeten bekijken

Zeer mooie muziek. Toch een van de beter scores van John Powell. Toch vind ik een paar actie film scores van John Powell beter. Ik ben iets mindere fan van tekenfilm scores. Toch zitten hier een paar heel goede nummers bij. Ik zal nu toch de film eens moeten bezien. This Is Berk (4:12) is toch wel een heel goed nummer.

Stem verhoogd naar 5*

Ik heb lang gewild dat Inception dit jaar de oscar voor beste score zou krijgen mara na het horen van deze soundatrck weet ik dat er geen beter album bestaat uit 2010 dat deze kan beaten. Wat een prachtige themas en orchestratie. Ik denk dat deze mijn top 10 zal binnensluipen

avatar van HANSZIMMER
Juist de film gezien en eventjes aant bekomen. De film wordt gewoon compleet gedragen door de muziek van Powell. Dit is echt een pareltje.

avatar van HANSZIMMER
Toch al een oscarnominatie... Nu nog winnen!

avatar van blur8
Een spetterende soundtrack met een rijk georkestreerd orkest.
Erg opvallend is de sfeerverhogende diepklingende trombone daar waar andere een paukenslag zouden gebruiken.

Hoogtepunten:
This is Berk
Forbidden Friendship
See You Tomorrow

avatar van blur8
Het knappe van deze soundtrack is de combinatie van muzikaal luisterplezier en de dienstbaarheid aan de beelden waarvoor de muziek gemaakt is.
In de film wordt elke handeling van het juiste muzikale accent voorzien, terwijl los van de beelden het volledig logische composities zijn. Beste voorbeelden: This is Berk & See you Tomorrow.
Forbidden Friendship geeft de scene zelfs meer emotionele lading dan de beelden zelf. De toenaderings dans van Hiccup & Toothless wordt onderstuurd met muziek die qua opbouw doet denken aan de Bolero van Ravel.
Een 10 voor Powell..

avatar van HANSZIMMER
Ik zou het zelf nie beter kunnen verwoorden ...

avatar van uwoga
Mijn favoriete soundtrack van Powell.

Prachtige opbouw in de nummers This is Berk en Testdrive. En de wat rustigere dromerige nummers zoals Forbidden Friendschip zijn ook heerlijk.