God of War: Blood & Metal (2010)

Label: Roadrunner

1. Killswitch Engage - My Obsession (3:44)
  2. Trivium - Shattering the Skies Above (4:42)
  3. Dream Theater - Raw Dog (7:34)
  4. Taking Dawn - This Is Madness (4:16)
  5. Opeth - The Throat of Winter (5:46)
  6. Mutiny Within - The End (3:18)
avatar van james_cameron
Sterke EP met nieuw exclusief werk van alle betrokken bands. De tracks van Killswitch Engage, Trivium en nieuwkomers Mutiny Within zijn te gek. Het instrumentale Raw Dog (War God?) van Dream Theater is tegelijkertijd speels en heavy. Met Taking Dawn heb ik niet zoveel en de track van Opeth is ook wat aan de suffe kant, maar goed, vier van de zes tracks zijn dus zeer de moeite waard.

avatar van Don Cappuccino
De God Of War III-Ep opent goed met een geweldig nieuw nummer van Killswitch Engage, ze kunnen het wel, omdat het laatste album echt slecht was. Trivium beukt heerlijk met het nieuwe nummer en een nieuwe drummer. Dream Theater staat heel hoog bij mij, maar dit nummer lijkt net alsof er wat riffs bij elkaar zijn geraapt. Leuk voor paar keer, maar niet meer. Taking Dawn, niet mijn ding. Opeth staat ook heel hoog bij mij, en heeft wel een mooi nummer met alle ingredienten die een Opeth-nummer heeft en Mutiny Within sluit sterk af met The End. 3,5 sterren voor deze EP die zeker de moeite waard is om eens een keer te luisteren.

het nummer van Dream Theater was mij onbekend, maar wat een heerlijk instrumentaaltje ( nog met Mike Portnoy)