Elvis Presley - B.T. (1998)

Label: RCA

1. Hound Dog (2:16)
  2. Blue Suede Shoes (1:59)
  3. That's All Right (1:56)
  4. Jailhouse Rock (2:28)
  5. Don't Be Cruel (2:02)
  6. All Shook Up (1:57)
  7. Lawdy Miss Clawdy (2:09)
  8. Return to Sender (2:05)
Diesel
8 klassiekers die nooit vervelen.

Volgens mij staat er een verkeerde naam boven

Diesel
Bijna alles van The King is klassiek.

Van de Jailhouse Rock tot Always On My Mind en van In The Ghetto tot Suspicious Minds.

He is The King.

Diesel
Hij heeft de meeste nummers hierboven niet zelf geschreven maar zijn prachtige stem voegt iets bovennatuurlijks toe aan elk nummer dat hij zingt. Vind bijvoorbeeld Little Richard's versie van Johnny B. Good erg goed maar Elvis' versie vind ik beter.

Elvis, B.T.?????
waarschijnlijk gratis bij een pak maandverband

avatar van avdj
Als het goed is zijn de nummers gewoon zoals ze horen te zijn, dus vanwaar die 0,5 ster?

omdat het verzamelaar nummer 57368464562 is, van 16 minuten en omdat de verzameling nergens op slaat:
waarom staat Return to sender samen met Lawdy Miss Clawdy, Hound dog en That's all right op 1 cd

wat is dan het item???

voor mij is het een nonsens cd die bij mij nergens in welk naslagwerk dan ook staat en dus waarschijnlijk ergens gratis bij zat.
deze kan ik niet waarderen.

avatar van avdj
Oke dat kan ik begrijpen. Er zijn inderdaad ontelbare verzamelaars van Elvis. Een paar jaar heb ik gelezen dat er van Elvis Presley meer dan 90 albums geregistreerd staan. Terwijl hij toch maar iets van 15 studioalbums heeft toch? Ongelooflijk

er staan veel meer dan 90 albums geregistreerd
de man heeft meer dan 1 miljard platen verkocht!!!

bovendien was mijn berichtje ook een reactie op dat wat diesel schreef (lang geleden, hoor)
dat slaat nl. ook nergens op

avatar van avdj
Meer dan 1 miljard inderdaad...maar wat nou precies al die albums zijn weet volgens mij niemand. Elk land heeft volgens mij z'n eigen verzamelaars

ettettummu schreef:

er staan veel meer dan 90 albums geregistreerd
de man heeft meer dan 1 miljard platen verkocht!!!

Je bent in de war met The Beatles.
Elvis heeft wereldwijd 500 miljoen platen verkocht en The Beatles 1 miljard,het dubbele dus. Elvis mag dromen dat hij 1 miljard platen heeft verkocht.

avatar van avdj
ettettummu heeft gelijk hoor, jij ga blind uit van wikipedia.org. Mag ik je erop wijzen dat die site in elkaar gezet door partuculieren? Zelfs jij kan daar berichten typen. Die lijst van best verkochte artiesten zijn allemaal schattingen. Elvis Presley heeft SOWIESO een half miljard verkocht, geregistreerd en wel. Maar vergeet zijn ontelbare verzamelaars en platen in verre landen niet. Elvis Presley heeft wel degelijk meer dan een miljard verkocht. Het spijt me, maar jouw Beatles kunnen niet in elk lijstje bovenaan staan, hoe graag je dat ook zou willen

avatar van Yak
Yak
Niet te offtopic, mensen.

avatar van avdj
Oke, over naar de muziek: Jailhouse Rock vind ik wel een goed nummer, de plaat in z'n geheel ken ik niet.

Elvis heeft ongelooflijk veel goeie muziek gemaakt, alleen staan op verzamelaars als deze altijd wel dezelfde.

als ik een cd met laten we zeggen 30 nummers zou mogen samenstellen met mijn favoriete Elvis-nummers, dan ken je er geen een, denk ik

vooral de periode '68-'71 is formidabel.
Jailhouse rock is van 1957 en is idd een goed nummer, maar te bekend. (te bedend voor mij, dan)
ik draai dat soort nummers nagenoeg nooit

avatar van Yak
Yak
Offtopic berichten verwijderd.

Moet ik even gezegd hebben:
The Beatles zijn de best verkochte artiesten aller tijden,
daar kun je niet omheen.

misschien moet je even verder op het Elvis-topic
wat jij zegt klopt iig niet, bij lange na niet

off topic berichten verwijderd
groot gelijk
ging idd nergens over

Music4ever schreef:

Moet ik even gezegd hebben:
The Beatles zijn de best verkochte artiesten aller tijden,
daar kun je niet omheen.

Wel dus

kan iemand bewijzen dat Elvis een miljard platen heeft verkocht?

avatar van avdj
Niks kan "bewezen" worden. Het zijn schattingen. Net als bij de Beatles en welke andere band dan ook.

de enige artiest die waarschijnlijk in de buurt komt van het totale platenverkoop van Elvis is Frank Sinatra.

Garth Brooks schijnt ook een hoop verkocht te hebben, maar is vooral groot in Amerika, terwijl Elvis en Sinatra veel mondialer zijn.

avatar van HammerHead
Ik was "even" bij alle Elvis platen die nog geen label hadden, deze aan het toevoegen tot ik hier uitkwam.

Google had er hetvolgende over te zeggen:
Extremely limited edition release (10,000) featuring eighttracks. The release was firstincluded with a Danish newspaper. 1998 RCA release.

Dat jullie het even weten.

avatar van wolf
ettettummu schreef:

The Beatles zijn samen met Elvis Presley, de artiesten die het best verkocht hebben. Ze hebben allebei een miljard platen of meer verkocht.