Deathmachine - User Defined (2004)

Electronic
Label: Corrupt

1. User Defined (4:14)
  2. Guerilla Machine (6:09)
  3. Xlink 24.96 (4:41)
  4. Galvanoid (5:27)
avatar van Goodfella
Hardcore in Deathchantstijl bij het label van Matt Green, dat kan nooit verkeerd zijn natuurlijk. Geen hoogstaand werk dit, maar er is wat mij betreft weinig mis met zo'n lekker uptempo plaatje.

De titeltrack is vrij tam en meteen de minste van de vier. Tempo ligt voor deze stijl net niet hoog genoeg en de samples houden veel te wensen over. Guerilla Machine doet het al stukken beter. Lekker tempo, toffe breaks en lekkere piepkraak achtergrond voor de industriele toon.

Ook Xlink doet het prima, zo'n track die absoluut niet misstaat wanneer Hellfish een feestje afsluit bijvoorbeeld . Hetzelfde concept als bij de vorige track, alleen is hier de bass wat dwingender aanwezig. Galvanoid doet wat dat betreft even een stapje terug, maar compenseert dat weer met aangenaam noizy achtergrondvulling.

Niets baanbrekends dus, en er bestaan uiteraard duizend van dit soort plaatjes, maar met de uitvoering is op de makke opener na gewoon helemaal niets mis. 3,5*

avatar van Onderhond
Totaal eens met Goodfella. Aardig werkje om je collectie mee aan te vullen, fijne nummertjes, maar niks dat er echt weet uit te springen.

Ook van mij 3.5*