Lonely Drifter Karen - Fall of Spring (2010)

Spanje

11. Wonderous Ways
  12. Seeds
  13. Seasonal Things *
avatar van Thomzic
Een prima plaatje wat zich bij uitstek leent voor een mooie lente dag in de hangmat. Liefelijk gezongen door een charmante jongedame. Zeer aangename folk liedjes met een rijk instrumentaal landschap. Voor het album hebben zich dan ook meer dan zeven muzikanten zich geleend. Het doet me zelfs denken aan Joanna Newsom op haar laatst langspeler 'Have on Me'. Erg mooi.

Lonely Drifter Karen is een Spaanse groep bestaande uit Tanja Frinta, Marc Melià Sobrevias en Giorgio Fausto Menossi. Hoewel Spaans, enkel de producer is Spaans, Tanja komt uit Australië en de andere twee uit FRankrijk, maar ik heb ook gelezen uit Catalonië en Italië. Hun thuishaven is Brussel,
Hun platen worden uitgegeven door het in de jaren 80 wat obscure label Cramned Discs, maar dat zal nu wel wat anders liggen.

Het Pan Europese trio Lonely Drifter Karen hebben de naam van de groep gepikt van een wat bizarre dame in Lars Von Trier’s film The Idiots uit 1998.
Deze film was redelijk bizar, dat is de muziek van Lonely Drifter Karen niet, maar ook moeilijk te plaatsen.
De muziek heeft soms iets van Norah Jones, maar ook wel iets van Joanne Newsom, maar ook wel iets van Emiliana Torrini. Ze hebben zeven muzikanten rond hen heen verzameld, en dat is ook wel nodig voor de veelheid aan stijlen die we voorgeschoteld krijgen.
Enkele gastmuzikanten : Emily Jane White (een duet op Seeds), Dana Janssen fvan Akron/Family en Carey Lamprecht (vioiist van Jolie Holland. De plaat is opgenomen in Mallorca, Brussel en allerlei plekken in Frankrijk.

De muziek is vrolijk, soms heerlijk theatraal, veel stijlen bevattend en de energie spat er van af.
Leuke groep !