ZZ Top - Greatest Hits (1992)

Rock / Blues
Label: Warner Bros.

1. Gimme All Your Lovin' (3:59)
  2. Sharp Dressed Man (4:15)
  3. Rough Boy (4:52)
  4. Tush (2:16)
  5. My Head's in Mississippi (4:20)
  6. Pearl Necklace (4:06)
  7. I'm Bad, I'm Nationwide (4:47)
  8. Viva Las Vegas (4:48)
  9. Doubleback (3:56)
  10. Gun Love (3:40)
  11. Got Me Under Pressure (4:00)
  12. Give It Up (3:30)
  13. Cheap Sunglasses (4:47)
  14. Sleeping Bag (4:03)
  15. Planet of Woman (4:05)
  16. La Grange (3:52)
  17. Tube Snake Boogie (3:04)
  18. Legs [Remix] (4:32)
avatar van LeRoi
Gewoon LOL!....niet meer en niet minder!

avatar van Tribal Gathering
Heerlijk album om af en toe te draaien. Weinig vulling. Alleen Legs had er wel in de gewone versie op mogen staan.

Een typisch 3,5* album.

avatar van ricardo
Verzamelaar met voornamelijk nummers van hun albums uit de jaren 80,9 nummers wel te verstaan ,van de 17 tracks die hier in totaal op staan dan,en 3 nummers van het album ''Recycler 1990'',My Head In Mississippi,Double Back en het nummer Give It Up.Wat me vooral opvalt aan deze verzamelaar is dat er slechts 1 nummer van hun ''beste'' album op staat,het nummer ''La Grange'' van het album ''Tres Hombres 1973'',en verder staan er ook maar weinig nummers op uit hun beste tijd uit de jaren 70,het nummer Tush van het album ''Fandango 1975'' en van het album ''Duguello 1979'' staan 2 nummers op I'm Bad Í'm Nation Wide en het nummer Sheap Sunglasses.Verder valt het me op dat er 2 nummers op staan die niet op een regulier album staan namelijk de nummers Viva Las Vegas en Gun Love,misschien is hier een ZZ-Top fan die kan vertellen waar die 2 nummers vandaan komen, van een live album misschien?Ik zou de ''echte'' liefhebbers overigens eerder de verzamelplaat uit 1977 aanbevelen,want daar staan de ''echte'' blues nummers natuurlijk nog op van hun beste periode.2.5 sterren voor de ''beste'' nummers uit de voornamelijk commerciele tijd van ZZ-Top.

avatar van musicfriek
Als de nummers klinken zoals Tush op hun oudere albums, dan lust ik er zeker wel meer. Geweldig nummer is dat. Ken echt helemaal niks van hun jaren 70-periode.

avatar van Dexter
De drie openers van Tres Hombres (Waiting for the Bus, Jesus Just Left Chicago en Beer Drinkers and Hell Raisers) zijn toch wel ultieme Top-nummers, die hier echt niet op hadden mogen missen. Weer het euvel van de Greatest Hits, geef mij maar een Best of. Hoewel hun latere werk ietsjes minder is, zijn er nog een paar lekkere nummertjes van op: Sleeping Bag bijvoorbeeld.

avatar van FunkStar
Laats op een rommelmarkt gekocht voor een eurotje! Toch best een lekkere verzamelaar. Ik kende alleen de eerste 2 nummers maar ben er achter gekomen dat bv Legs, Tush en Cheap Sunglasses ook erg lekker klinken!

avatar van foxhusky
Niet helemaal mijn ding, maar toch wel leuk, deze verzamelaar van ZZ Top. Ik was altijd onder de indruk van de bijzonder fraaie videoclips. Van alle nummers hier, vind ik 'Rough Boy' wel de mooiste. Grappig dat van de drie leden van ZZ Top, de man zonder baard juist 'Beard' heet.

avatar van vin13
Dit is een redelijke verzamelaar voor de popmarkt en voor de liefhebbers van de blues kun je hun blues verzamelaar aanschaffen: One foot in the blues (1994)met oa A fool for your stockings, I need you tonight, 2000 blues. De nummers stammen van van 1972 tot 1995.
Hun mooiste vind ik Tres Hombres.

avatar van Janz
Dit is inderdaad gewoon een leuk plaatje. De nadruk ligt wat op het recentere werk en wat minder op de 'oudjes'. Het is geen 'Best of'. Daarvoor ontbreken er te veel mooie nummers, maar als je eens kennis wil maken met de familie Baardmans, dan is dit een prima begin. (En voor de liefhebber is het natuurlijk aardig dat een tweetal tracks nergens anders te vinden zijn).

Stijn_Slayer
Erg bijzonder vind ik ZZ Top niet, maar het klinkt wel leuk. La Grange is natuurlijk een rip off, maar is toch een erg leuk nummer. Gimme All Your Lovin' en Sharp Dressed Man etc. liggen ook prettig in het gehoor.

avatar van ricardo
Dan zou ik hun live album van vorig jaar live in Texas eens gaan beluisteren, want ik denk dat je een heel andere mening over ZZ-Top zal hebben dan. Ik vond ze ook nooit echt bijzonder, maar live zijn ze echt super en 1 van de beste live bands wel vind ik.

avatar van vielip
Ik vind dit een geweldige verzamelaar! Oké, het jaren 70 werk komt er wat bekaaid vanaf maar daar kan ik niet echt wakker van liggen eerlijk gezegd. Wat er wél opstaat is heerlijk en perfecte muziek om keihard in de auto te draaien. Mijn eerste cd van ZZ Top en een prima instapper bleek later.

air
van blues houd ik niet , teveel van hetzelfde net als country , maar zz top vind ik geweldig ,zo cool.....

Gefeliciteerd air

air
ricardo schreef:
Gefeliciteerd air
wat nou gefeliciteerd? wees eens duidelijk !!! wat wil je nou eigenlijk zeggen????

avatar van ricardo
Ik vind ZZ Top ook geweldig vooral omdat het blues rock is en ben ook niet een echte blues liefhebber, en country heb ik ook niet veel mee. Al vind ik Fleetwood Mac met Peter Green, The Allman Brothers band en Rory Galagher ook prachtige blues rock. Al ligt vooral de muziek van ZZ Top het meest bij mijn gevoel, en past het het meest bij mijn smaak thuis.

Deze verzamelaar kost overal bijna niets en is een goede instap, alleen hun beste jaren 70 nummers staan er helaas niet op en dat vind ik nou juist net het beste van ZZ Top. Maar ik weet dat het hier om een greatest hits gaat.

PriestMaiden
Heerlijke old school party rock. Mijn instapper voor deze band. Ik mis wel de track 'Thug'. Legs is mijn favoriete track samen met de twee bekendste: Gimme All Your Lovin' en Sharp Dressed Man.

avatar van Dibbel
Lekkere verzamel-CD van ZZ Top.
Goed geschikt om mee te beginnen met deze zompige Texaanse band, hoewel de nadruk niet op de jaren 70 ligt.
Mijn favorieten blijven toch de 3 hits van Eliminator (waarmee ze eindelijk (voor even) doorbraken in Nederland), Tush, La Grange, I'm Bad, I'm Nationwide, My Head's In Mississippi, Pearl Necklace en de monumentale ballad Rough Boy.
Sleeping Bag klinkt te klinisch jaren 80 en het 'nieuwe' nummer de cover Viva Las Vegas is niet meer dan aardig.
Later in de jaren 90 en 00 wordt ZZ Top steeds drassiger en zompiger als een moeras in Louisiana.
Maar zekers 4 sterren.

avatar van Heer Hendrik
Jammer dat de topnummers Heard it on the X, Jesus just left Chicago en Arrested for driving while blind er niet op staan. Het "back to the future" -nummer Double back is mijn favoriet op deze verzamelaar. Als ik dat nummer hoor heb ik direct zin om de trilogie te kijken

avatar van Twinpeaks
Ooit gekocht voor in de auto . Met sleutelhanger herinner ik me nog . Die ben ik allang kwijt natuurlijk . De cd vond ik laatst weer terug .Eigenlijk is hij overbodig geworden omdat ik in de tussen tijd Rancho Texicano heb gekocht en die is wat uitgebreider . Daar ontbreekt Doubleback dan weer op en dat vind ik hier toch wel een van de lekkerste uit de jaren 80 . Dus om die reden blijft ie in de collectie en aan de rest val je je ook zeker geen buil. Misschien maar weer eens meenemen de auto in. 3 en halve ster

avatar van renzoroy
Goede compilatie, maar mis wel Velcro Fly anders was het zeker 5 sterren geweest

"Greatest Hits" dekt de lading toch niet helemaal wat mij betreft. "8 reasons to ignore them and 10 to give them a second chance" dekt wat mij betreft meer de lading. Als ik dan die 8 inderdaad verwijder blijkt de rest toch beter dan ik me herinnerde.

avatar van Queebus
Een uitstekende verzamelaar al blijven de eerste jaren wat onderbelicht. That Little Ol' Band From Texas stelt de nieuwsgierige luisteraar niet teleur met prachtsongs zoals La Grange, Tush, Sharp Dressed Man en Cheap Sunglasses.