Hooverphonic - The Magnificent Tree (2000)

Belgiƫ
Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Autoharp (4:22)
  2. Mad About You (3:43)
  3. Waves (4:01)
  4. Jackie Cane (4:20)
  5. The Magnificent Tree (3:54)
  6. Vinegar & Salt (3:20)
  7. Frosted Flake Wood (3:17)
  8. Everytime We Live Together We Die a Bit More (3:35)
  9. Out of Sight (3:55)
  10. Pink Fluffy Dinosaurs (3:50)
  11. L'Odeur Animale (4:32)
  12. Renaissance Affair * (3:25)
  13. Visions * (11:04)
  14. Mad About You [Llorca's Radio Shot] * (4:23)
Dit is een heel erg goed album. Vooral door de meesterlijke nummers Mad About You en Vinegar & Salt.

Lekker album om op te zetten als je eens rustig wilt computeren, of als je niet te veel drukte aan je kop wilt in de bus/trein/tram/metro whatever en even bij wilt komen. Vinegar and Salt is idd een prachtig nummer, Waves mag er ook zijn samen met Mad about you, dat zijn wel m'n favoriete van dit album. 4*

Op de Limited Edition staat het beste nummer wat ooit gemaakt is, namelijk Visions. Verder is dit ook een prachtig album, met verder als toppers Vinegar & Salt en Mad about You

Mee eens. Ook wil ik eraan toevoegen dat Jackie Cane ook een prachtig nummer is.

Gorro schreef:

Speciaal geschreven voor Euro 2000. Prachtig nummer inderdaad.

avatar van HiLL
Ken alleen Mad About You en dat vind ik wonder, wonderschoon!

avatar van BoordAppel
Mad About You is wel zo'n ontzettend geniaal en lief nummer. Schitterend. Die clip die erbij zat maakt het ook helemaal af, arme plant! De rest van het album haalt dat niveau niet maar het is allemaal toch wel erg goed.

avatar van musicfriek
Nou, vlak het nummer Out of Sight ook niet uit!! Vind het zelfs sterker dan Mad about you.

musicfriek schreef:

Vind ik ook: Out of Sight is mijn favoriet op de voet gevolgd door Mad About You.

avatar van Onderhond
1,5
De hoes zegt het al ...

Geike op de voorgrond en de twee Hooverphonic heren een beetje klungelig op de achtergrond. 't Is een aardig zangeresje, dat wel, maar ik vind het absoluut geen aanwinst voor Hooverphonic. Zeker niet als ze in elk nummer zo prominent aanwezig is, en het muzikale daarom wat ingetoomd moet worden. "Pink Fluffy Dinosaurs" is leuk, "Autoharp" duidelijk mijn favoriet nummer. De rest varieert van aardig tot een beetje beschamend.

Jammer, voelt aan als een goedkope sell-out.

avatar van SilverGun
BoordAppel schreef:

Vond die plant juist een beetje creepy

Zeker een relekst album. Oogjes dicht en snaveltjes toe gevoel overheerst. Echt een album om aan te zetten voor het slapen gaan en dan een beetje bij weg te dommelen.

avatar van Onderhond
1,5
Meerdere luisterbeurten verandert er ook weinig aan. Deze twee nummertjes hou ik bij, de rest gaat genadeloos de prullenbak in. Te lucht, te melig, te poppy. Beetje vies nasmaakje, deze CD. Erg jammer.

Kleine 1.5*

avatar van Darkshines
Ja je moet idd wel van een beetje pop houden, maar deze stem is gewoon al prachtig, en erstaan genoeg alternatief ingestelde nummers op vind ik. Ik luister hem nog enkele keren voor ik ga stemmen, het spreekt me tot nu toe best wel aan

pure top zoals ik al vele malen zei bij de andere albums van deze groep

pareltje met juweeltjes erop als mad about you, het limited editon nr visions, autoharp en out of sight

alweer 4,5 *

Je hebt zo van die albums waar zo een mysterieuze maar tegelijkertijd zo'n mooie sfeer hangt. Dit is er zo één!
Voor mij toch één van de betere belgische banden van de afgelopen jaren. Het is muziek die leuk in de oren klinkt, maar nooit gaat vervelen.
Topalbum!

HedKandi
Zeer goed album, bewijst maar weer is dat Belgische bands zoveel beter zijn dan Nederlandse.

Vingar en Salt en Mad about you zijn mijn favoriete nummers van deze plaat en van de band in zijn algemeen. Lekkere muziek van ons zuiderburen.

avatar van Paap_Floyd
Noemt niemand "Frosted flake wood"??
Dat vind ik zo'n lekker nummer, maar misschien heb ik wel zo'n vage smaak, hoewel ik eigenlijk veel te veel goed vindt (zie mijn albums )

4* zijn toch wel op zijn plaats!

Jazzthieve
Onderhond schreef:
Jammer, voelt aan als een goedkope sell-out.

Is inderdaad zo, ze zingt heel anders dan op het vorige album Blue Wonder Power Milk.

avatar van timhardt
Deze is wel leuk, Hooverphonic voor de rest is lounge muziek, te afgelikt naar mijn mening. Ow, en Alex Callier is een kwal zoals je ze maar zelden tegenkomt. 3,5*

EVANSHEWSON
De leukste kwal van Sint Niklaas. Wèl verschrikkelijk foute bakkebaarden, jawadde je waant je in de fifties als je hem tegenkomt...
Mààr de muziek is zoals steeds gewoon topperdetop, dit is voor mij gewoon hun beste. Jackie Cane en Vinegar and Salt springen er voor mij gewoon uit!

Prima schijf !

4.5 ****1/2

beaster1256
ja , een crazy manneke , maar hij kent zijn pappenheimers wel , maakt zeer goede muziek alleen live valt het tegen

timhardt schreef:

....als groot liefhebber van de muziek-genre 'Lounge' ga ik deze plaat dan toch maar eens beluisteren....

avatar van LeRoi
Plaat via MMD binnengekregen.....op zich bevalt me de 'sound' van deze band wel: het is een sound die mij wel ligt. Alleen, ik zie dat op Last FM vergelijkingen worden gemaakt met Massive Attack / Portishead / Lamb /.., en tja dan vind ik dit toch duidelijk minder spannend en vernieuwend......daarbij doet mij de stem en (de wijze van zingen)zo bij de eerste luisterbeurten erg denken aan die mevrouw die ooit met 'Holiday' de top 40 lijsten bestormde........
Dus, niet verkeerd, de twee nrs. op CD2 (versies van Visions en Mad About You) springen er uit maar spannend en van toegevoegde waarde op mijn muziekcollectie.........helaas: 3 points.

avatar van musicfriek
Out of Sight blijven draaien, dan hoor je vanzelf de schoonheid wel Grote favoriet hier!

avatar van LeRoi
....vooralsnog is het de bonus CD bij deze digipack die beklijft (met 'visions' en de llorca's radio shot-verie van 'mad about you') weet nou niet of dat afdoende is om 'm in CD-vorm te handhaven (en ie op de MMD-lijst beschikbaar komt).
N.b. Vind de sfeer idd prettig maar zang vaak te 'iel' ( en bijv. bij 'visions erg aan Madonna denken) maar anderszins zijn er binnen het genre toch ook andere bands met meer diepgang....

avatar van Mandylion
Album geleend van iemand. Beetje vreemde muziek, maar wel leuk; sommige nummers meer dan andere. Veel aparte akkoordencombinaties! Leukste nummers: Vinegar and Salt & Everytime We Live Together We Die A Bit More.

avatar van LucM
Magnifiek album, de beste van Hooverphonic volgens mij. Sfeervolle en inventieve songs met een tikkeltje jazz en klassiek, ook erg mooi gezongen en een klassieker in de Belgische popmuziek.
Alle songs vind ik erg geslaagd met "Mad About You", "Jackie Cane" en "Vinegar and Salt" als toppers.

Kadafi
De vier nummers die hier het hoogst gewaardeerd worden vind ik erg goed. De andere doen me vrij weinig. Out of Sight is m'n favoriet.