Jack Johnson - To the Sea (2010)

Label: Brushfire

1. You and Your Heart (3:13)
  2. To the Sea (3:30)
  3. No Good with Faces (3:31)
  4. At Or with Me (3:58)
  5. When I Look Up (0:58)
  6. From the Clouds (3:05)
  7. My Little Girl (2:21)
  8. Turn Your Love (3:13)
  9. The Upsetter (3:49)
  10. Red Wine, Mistakes, Mythology (4:03)
  11. Pictures of People Taking Pictures (3:20)
  12. Anything But the Truth (2:54)
  13. Only the Ocean (3:43)
  14. What You Thought You Need [Live from Yokohama] * (4:17)
avatar van Outblasty
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Verwacht er niet heel veel van maar Jack Johnson weet mij meestal wel te vermaken.

Ik ben eigenlijk ook best benieuwd.

You and Your Heart klinkt in ieder geval al goed!

Bij Sleep Through the Static was ik Jack Johnson eigenlijk een beetje beu geraakt: meer van hetzelfde en gevoelsmatig ook nog eens een fractie minder voor zover dat echt kon met nummers die we eigenlijk al zo lang gewend waren.
Misschien heeft deze afstand ervoor gezorgd dat ik iets frisser naar dit nieuwe album kon luisteren met als conclusie dat het nog steeds niet veel anders is dan we al kennen van de beste man, maar dat de nummers gevoelsmatig net even wat frisser klinken t.o.v. de vorige cd (of lijkt het maar zo doordat ik hem eigenlijk al een tijd niet meer in het vizier heb?!).
Maar nieuw? Nee, hij blijft doen waar hij goed in is en ik zal altijd wel blijven hangen bij de eerste twee cd's die mij indertijd zo'n heerlijk zomergevoel hebben gegeven.
To the Sea zal zeer waarschijnlijk niet mijn soundtrack van zomer 2010 gaan worden, maar zo af en toe eens een nieuw nummertje van Jack gaat er wel weer in denk ik. Ik heb me toch al lang neergelegd bij het feit dat we niet veel nieuws meer hoeven te verwachten van deze zonnige strand-zee-relax muziek.

avatar van Ethereal
Zoals aERo beschrijft is het (zoals gewoonlijk bij Jack) vooral meer van hetzelfde, maar dat hoeft zeker niet erg te zijn bij de juiste verwachtingen van deze cd . Voor mij een 3,0.

avatar van maffioost
G-E-W-E-L-D-I-G album!!. Voor deze ene keer waagde ik het er toch maar op een album te downloaden, want ik kon het wachten niet volhouden. Nu mijn mening: in tegenstelling met sleep through the static is dit veel swingender. Ook gevoelig, daar niet van. Maar er zit een redelijk vlot, en zomers tempo in. Ik zeg het dit is DE zomer plaat van 2010. Keane kan er zeker niet aan tippen dit jaar.

zoiezo 4.5 sterren, luistert goed door, geeft je weer helemaal de gouwe ouwe zomerse jack johnson sfeer. track 2 en 4 zijn echt een streling voor het oor. In een woord Subliem!

avatar van TheFunkyM
Kijk dit vind ik altijd mooi, een nieuwe Jack Johnson!
Lekker zomers, zoals het ook bij deze tijd van het jaar hoort.
De eerste 3 nummers klinken, iets swingender (1,2) maar wel vertrouwd. Van mij hoeft Jack Johnson niet het wiel op nieuw uit te vinden, ik vind het prima zo.

Prima zin om te surfen.

avatar van TheFunkyM
Prima cdtje dit, heerlijke chille muziek.
Niets nieuws onder de zon en vooral niets aan de hand muziek.
Prima

Lekker album, ik heb er helemaal geen moeite mee dat het "meer van hetzelfde" is..
Als iets goed is, waarom zou je het veranderen? Ik heb dit album nu al een aardig paar keren geluisterd en ben hem nog niet zat.

Voor nu: 4,0

twnmrs
Deze man kan constant hele goede muziek maken!
Prima artiest, jammer dat het een beetje gehypet wordt onder de wannabe-surfboys/girls.

avatar van Muffinman
Hier kan ik me op verheugen, lekkere rustige gitaarmuziek voor de zomer.

avatar van Jottem
Zo bij de eerste luisterbeurt moet ik zeggen dat het erg lekker klinkt.
Had You and Your Heart wel al ns gehoord en was er erg over te spreken.
Denk wel dat dit lekker wegluistert de komende zomerse periode.

3,5**

avatar van Anne Maaike
Jack Johnson, hij blijft gewoon doen waar hij goed in is. Lekkere gitaarmuziek en inderdaad perfect passend bij het mooie weer.

avatar van AOVV
Leuke zomerplaat, Jack Johnson is voor mij blijkbaar een typische 3,5 sterren-artiest. Het is allemaal meer dan degelijk, maar blaast me niet van de sokken.

3,5 sterren dus

avatar van LeRoi
Kwaliteitspop 'with Capital Q' die lekker in het gehoor ligt en goed in elkaar zit.
Echter, als je er 1 plaat van hebt is dat wat mij betreft voldoende.
Nu had ik 'In Between Dreams' al, dus tja prijsnummer van deze plaat, nr. 1 'You And Your Heart', is meer dan de moeite waard maar de gehele plaat, daar gaan we nog eensch een nachtjen over slapuh..

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Lekker plaat, die in verhouding tot ander werk van Jack Johnson iets harder in het gehoor ligt. De 'lieve' liedjes hebben wat meer plaats moeten maken voor water stevigere nummers, waarbij de drum en de bass (en legio andere instrumenten) wat meer aanwezig zijn. Dit alles maakt het wederom een lekker zit.

3.5*

avatar van Booyo
Het is weer het bekende recept van Jack Johnson, alleen dan wat minder goed uitgewerkt als bij zijn eerste 3 albums. Waar ik van die platen nog echt vrolijk wordt, is dat hier niet helemaal het geval. Het luistert prima weg, maar betwijfel of ik het nog veel vaker zal opzetten..

avatar van T. DiNozzo
Het is weer mooi weer een deze plaat word bij mij weer even uit de kast gehaald. Toch blijft het wel erg fijne muziek en vreemd genoeg verveelt het me zelden. Even lekker genieten in de hangmat op een fijn zomerdagje

avatar van kappottevic
Echt multiflexe muziek. Heel multiflex. Het is een beetje zoals de andere plaatjes van meneer Johnson, maar net iets zonniger. Lekker lekker lekker.

avatar van dreambrotherjb
Na een (voor mij beetje verrassende) goede opeenvolging van leuke albums, viel dit toch behoorlijk tegen.
Het eerste album dat ik van hem beluisterde was 'In Between Dreams', en ik was meteen verkocht. Na dat zo vele keren beluisterd te hebben, en een aantal nummers reeds te kennen van zijn live-album, was ik benieuwd naar de rest van zijn albums. Het leek mij moeilijk om dat aangename sfeertje dat toch zeker interessant genoeg bleef om de sfeer zo aangenaam te houden van op 'In Between Dreams' leek mij moeilijk te herhalen (beetje anachronisme, ik weet het:), maar Sleep Through the Static en On and On vond ik niet veel minder dan In Between Dreams, en dat verrasste me toch zeer positief.
Dat betekend toch een stuk 40 nummers die me zeer kunnen smaken, en dat is bijlange niet slecht:-)

Bij deze 'To the sea' kwam dan toch een beetje de verwachte ontnuchtering. Wel cool gratis t-shirt van deze tour gekregen:-)

Hopelijk zit hij er met zijn nieuwe album weer 'boenk op!'