Sun Araw - On Patrol (2010)

Avant-Garde / Rock

met W Giacchi

4. Conga Mind (8:42)
  5. Deep Cover (8:02)
  6. High Slide (5:49)
  7. The Stakeout: Reprise (6:32)
  8. Dimension Alley (6:07)
  9. Holodeck Blues (16:41)
avatar van trebremmit
Alweer een nieuwe Sun Araw, mijn eerste indruk is meer van hetzelfde maar dan wat saaier. Ik hoop dat het beter wordt na een aantal luisterbeurten maar ik vrees van niet.

avatar van trebremmit
Mijn vrees is werkelijkheid geworden, ontzettend saai album. Sfeerloze prut.

Heerlijk wazige psychedelische muziek. Extreem repetitief, en met hier en daar elektronische invloeden... Het doet mij veel denken aan Ducktails, maar ik ben niet geheel goed thuis in het genre dat zich rond het label Not Not Fun heeft geconcentreerd - het lijkt vast ook wel op een van de andere acts op het label. Anyway, ik vind't heerlijk slome en begraven muziek, ben erg benieuwd naar de andere albums van dit solo-project.
[edit] In vergelijking met de iig Beach Head is deze wel wat makkelijker en minder gevarieerd aangekleed ja.

Mooi album weer. VEEL bas, wat een funky gevoel geeft. Minimalistische plaat wel, maar dat is niet erg. Conga Mind is erg gaaf, met de percussie. Het laatste nummer van de plaat is weer eens ouderwets lang en ontaard op t eind in wild gejam. Gaaf!

Acht het niet onwaarschijnlijk dat ik deze nog koop, met de nieuwe Magic Lantern.

avatar van Noere
Tijd om weer eens bij wat not not fun hipster plaatjes terug te komen .. Hier kon ik destijds echt niet doorheen geraken, maar op zich is het wel een sfeervol plaatje dat lekker weg luistert, deze mix van dub en psychedelica en vage zooi. Ga je wat aandachtiger luisteren wordt het wel een beetje veel van hetzelfde.. Krappe 3,5 dan maar.