Gram Parsons - The Early Years 1963-1965 (1979)

Folk / Country
Label: Sierra

1. I May Be Right (2:03)
  2. Big Country (2:53)
  3. Zah's Blues (4:02)
  4. Mary Don't You Weep (2:21)
  5. Bells of Rhymney (5:38)
  6. Goin' Away, Don't You Wanta Go (3:43)
  7. They Still Go Down (2:02)
  8. On My Journey Home (2:07)
  9. Surfinanny (3:09)
  10. Oh Didn't They Crucify My Lord (2:51)
avatar van Poles Apart
Een verzameling opnames (grotendeels covers) gemaakt door een jonge Parsons met z'n bandje the Shilohs, de nadruk ligt op folk (en bluegrass) materiaal in de stijl van the Kingston Trio, met zeer geslaagde harmonie zang. Beste nummer en voorbeeld hiervan is wat mij betreft "They Still Go Down". "Surfinanny" is een thuisopname van Parsons zelf.

Gram zou zich hierna pas full-time op de muziek storten (na de dood van z'n moeder) en z'n International Submarine Band oprichten waarmee hij het fraaie "Safe At Home" afleverde.

Dit plaatje is alleen voor de pure fans die ook de voorgeschiedenis een beetje willen ontdekken, en al doende hier en daar een glimp zullen opvangen van het aanwezige potentieel en talent van een pionier.