José James & Jef Neve - For All We Know (2010)

Verenigde Staten / België

7. Just Squeeze Me
  8. Lush Life
  9. For All We Know
avatar van thelion
Dat is nog eens een duo.......

Hier kijk ik rijkhalzend naar uit

avatar van Reijersen
Kijk eens aan. Nog iets waar José James bezig was. Ken alleen Jef Neve nog niet zo goed. Maar ga het zeker beluisteren.

avatar van kemm
Voor wie de jazz wat gemist had bij Blackmagic, is er deze plaat met Belgisch pianist Jef Neve. Het zijn jazzstandards bijna allemaal opgenomen in 1 enkele sessie toen José James in België was. Volgens mij werkten ze voor het eerst samen bij een live-tribute voor John Coltrane in de Ancienne Belgique vorig jaar. Het lijkt dus goed te klikken. Ik ben erg benieuwd.

Lukk0
Ik ben ook benieuwd naar deze samenwerking. José James vind ik een erg goede vocalist, met het werk van Jef Neve ben ik niet zo bekend, maar het zou zomaar eens een goede combinatie op kunnen leveren. Afwachten maar..

avatar van barrett
Jef Neve de comingman of the Jazz in België samen met José James dit gaat vuurwerk opleveren!!!

avatar van RestLove
Groot compliment aan Jef Neve die met subtiel en melancholiek pianospel deze plaat goed draagt. De stem van José James is ook weer aangenaam. Het wordt nergens heel spannend, maar als je zo'n stijlvolle plaat kan uitbrengen zit ik daar persoonlijk niet zo mee. Huiskamerjazz voor de zondagmorgen, mooi!

tuktak
samen opgetreden en dat beviel zo goed dat ze de volgende dag nog met zijn 2en deze plaat hebben opgenomen om diezelfde vibe eeuwig vast leggen. dat ging blijkbaar zo lekker dat het ook maar is uitgebracht. en dat is een topkeuze wat mij betreft. neve en james lopen lekker half improviserend muziek te maken, meer is het eigenlijk niet. maar als topmuzikanten dat in de juiste setting doen, dan is dat voor mij spannender dan een totaal doordacht studioalbum. al is dat overigens niet het geval bij jose james, want zijn reguliere albums zijn natuurlijk ook top. maar dit album bevat iets meer live feeling, en live improviserend is james echt werkelijk briljant.

avatar van funkdoc
geen woorden voor

avatar van Broem
Ben vorig jaar als een blok gevallen voor deze prachtartiest tijdens een festival in Eindhoven. Ik had daarvoor zijn optreden op tv gezien tijdens NSJ. Ontzettend knap wat hij allemaal laat horen. Inmiddels al zijn werk binnen. Dit album met de Belg Jef Neve was de laatste. Iets wat meer jazzy maar zeker niet minder als zijn solo albums. Sublieme covers van evergreens die soms je neus uitkomen maar niet in de versies die op "For all we Know" te horen zijn. Ingetogen, simpel en erg subtiel.