Kinderen voor Kinderen - Kinderen voor Kinderen 11 (1990)

Label: VARAgram

1. Kinderen voor Kinderen Tune (0:58)
  2. Onderweg (3:54)

met Herman van Veen

3. Zomaar (3:17)
  4. Als Niemand Kijkt (3:30)
  5. De Achtertuin (3:34)
  6. Stom Hoor (3:50)
  7. Verliefdheid Is Rampzalig (2:54)
  8. Zakgeld (3:45)
  9. Ik Wil Nog Dit, Ik Wil Nog Dat (2:46)
  10. Annemiek (3:47)
  11. Allemaal Kabaal (3:54)
  12. Onzichtbaar (3:52)
  13. De Kerstezel (4:22)
  14. Naar Bed (2:48)

met Herman van Veen

15. Als Niemand Kijkt (Meezingversie) (3:29)
avatar van EmDee
De Kerstezel is dat "Ezel zijn" van Jekkers?

jep.
'nee hij is de kont!'

avatar van Jasper
Hier klopt dus alles. Alle nummers vind ik briljant (natuurlijk bekeken met de doelgroep in het achterhoofd). Maargoed, toen ik in de doelgroep zat vond ik het schitterend, en nu eigenlijk nog. En die 2 zaken hebben erg veel met elkaar te maken

avatar van tnf
tnf
Mijn eerste cd ooit. En vermoedelijk de beste KVK ooit. Dat kan ik ook wel horen als ik het van het fenomeen 'jeugdsentiment' los koppel. Goed cq. volwassen geproduceerd & gearrangeerd, en bovendien minder bekakt gezongen dan veel andere (vooral oudere) delen. Ik heb ooit gelezen dat bij dit deel voor ongeveer de helft Friese kindertjes meezongen (eenmalig), naast de vertrouwde Gooise: Dat zou het kunnen verklaren.

En natuurlijk moet je bij zo'n cd inderdaad de doelgroep (waarvoor het een topproduct was) in gedachte houden. Daar val ik met m'n 24 jaar inmiddels buiten.

Ik geloof trouwens dat Henk Westbroek en Henk Temming een hele grote vinger in de pap hadden bij deze.

avatar van Lukas
tnf schreef:

stuk rauwer geluid inderdaad

De Kerstezel staat wel in de top 5 van leukste KvK ooit voor mij

avatar van horned_reaper
dit is dus ECHT een jeugdsentiment
ik ben zelf geboren in 1990, en ik luisterde deze cd al sinds het begin van mijn levensjaren.

ik heb me later ooit proberen te boeien aan andere nummers van KvK maar het heeft me nooit zo erg kunnen boeien als deze.

5* per uizondering

avatar van NewYorkCityLight
Annemiek vond ik altijd zo'n mooi nummer

avatar van wizard
Ha! Mijn eerste en enige KvK-cd! Vond hem al leuk toen ik hem kreeg, en alleen al op jeugdsentiment 2.5 sterren, en een ster voor de Kerstezel, en nog een halve ster voor alle andere nummers. Kan de kerstezel zo nog meezingen, en die nummers met Herman van Veen vind ik nog steeds erg leuk.

4**** derhalve.

avatar van FunkStar
God, wat heb ik gejankt op het nummer Annemiek.

Verder een prima KVK cdtje. Deze koester ik.

BSound
Ik was hier 3. Maar ik ken bijna alle nummer o_O

Peter1234
De duetten met Herman van Veen, Onderweg en Naar bed, die zijn echt geweldig.
Onderweg vind ik het beste nummer van dit album, niet alleen vanwege Herman, maar ook de videoclip is goed gemaakt voor die tijd.

avatar van Srananbloke
Zaterdag zag ik deel 11 voor het eerst sinds vele jaren in zijn geheel op TV, op Best24 om precies te zijn. Ik herinnerde me hierdoor weer direct waarom dit mijn favo KvK-deel is van alle delen waar ik mee ben opgegroeid! De liedjes, de verhaallijn...het was zo perfect allemaal. Volledig anders opgezet dan voorgaande delen, en dat maakte het ook zo speciaal op dat moment.

Het is ook één van de laatste KvK delen waarvoor ik warmliep, mijn muzikale interesses verplaatsten zich na deel 12 meer in de richting van Yo MTV Raps en Turn up the Bass.

Nog 2 persoonlijke nootjes die dit deel van KvK voor mij compleet maakten: Ten eerste, ik was toen stiekem een beetje verliefd op die tweeling van het tuintje Daarnaast was ik stinkend jaloers op die kinderen in 'Als niemand kijkt' toen ze met zijn allen onder water aan het klungelen waren. Door watervrees lukte het me niet om verder te komen in zwemles, dus bepaalde scenes uit dat nummer kwamen toen hard aan. Gelukkig is het uiteindelijk goedgekomen

avatar van tnf
tnf
In een vlaag van jeugdsentiment heb ik het weer eens opgezet, en zoek ik dit topic weer op.

Ik zie dat we slechts enkele weken schelen.

Snap ik meteen waarom bovenstaande post zo herkenbaar is. Bij deze was ik nog niet met de Top 40 en dancemuziek bezig, maar bij die erna inmiddels wel (toen liepen het luisteren naar dat soort muziek en KVK door elkaar). En deel 13 heb ik niet meer echt 'beleefd'.

Grappig.

avatar van Srananbloke
Dat is het mooie van herinneringen ophalen aan een album op een site als MuMe. Mensen tegenkomen uit dezelfde leeftijdscategorie die soortgelijke herinneringen of fases hebben meegemaakt. Altijd leuk

avatar van Madjack71
Voor de generatie die vanaf deze periode KvK meekreeg, zal jeugdsentiment zeker een bijdrage hebben geleverd in de waardering ervan. De Kerstezel vind ik nog steeds wel leuk om zo tijdens kerst voorbij te laten komen. Onderweg met al die treinstations van 1 tot 10 is ook leuk gevonden. Voor de rest gaat het wel, muzikaal werd het wel wat poverder als de vorige edities.