Robyn - Body Talk Pt 1 (2010)

Zweden
Pop / Dance
Label: Konichiwa

1. Don't Fucking Tell Me What to Do (4:13)
  2. Fembot (3:35)
  3. Dancing on My Own (4:48)
  4. Cry When You Get Older (3:35)
  5. Dancehall Queen (3:39)
  6. None of Dem (5:12)

met Röyksopp

7. Hang with Me [Acoustic] (3:18)
  8. Jag Vet en Dejlig Rosa (2:11)
  9. Dancing on My Own [Radio Version] * (4:13)
  10. Dancing on My Own [PMS Remix] * (3:12)
khonnor
joengens toch, hoe oud ben jij, beste angelo?

als er van alle popprinceskes van de laatste jaren nu eentje is die die titel echt verdient is het wel deze robyn, en niet omwille van de platte teenie-bop plaatjes die ze in de jaren 90 gemaakt heeft, maar wel omwille van deze en haar untitled uit 2005/2007....

perfect geproduceerd door een resem van de absolute top van t moment, intelligente teksten, heerlijke lichtjes offbeat melodielijnen en nergens overgeproduceerde platte beats...

dit is pas echt pop voor de 21ste eeuw, met dancing on my own, dancehall queen en het absolute hoogtepunt none of dem als absolute uitschieters.

tja, deze plaat 1,5 geven, en dan doodleuk afkomen met een 4 voor oops... van ons aller britney "oops ik zen men onderbroekske vergeten" spears... djeez, echt, hoe oud ben jij?

ik kijk in elk geval al uit naar deeltje 2 en 3

khonnor
Angelo schreef:

De wat?

Zeg me alsjeblieft dat dat geen troep is uit Duitsland of Denemarken ofzo...

ouch, fuck, djeez,... en dat terwijl het duitse kraftwerk aan de wieg van alles wat men nu electronica, electropop, synthpop en andere noemt staat...

mijn hart bloedt!!

avatar van Angelo
khonnor schreef:
joengens toch, hoe oud ben jij, beste angelo?

Wat heeft mijn leeftijd nou te maken met het beoordelen van muziek? Ik beargumenteer ten minste waarom ik een album of een 0,5* of een 5,0* geef; lang niet iedereen doet dat.

khonnor schreef:

Dat mag jij vinden, ik heb dan ook niets meer dan respect voor jouw mening. Ik heb daar helaas een andere visie over.

khonnor schreef:

Mijn 4,0* voor het album van Britney heeft niet echt veel hiermee te maken lijkt me, maar als je dan graag een uitleg wilt. Mijn stem is bij lange na niet gebaseerd op muziek die ik alleen maar mooi vind. Ik houd rekening met het genre, releasejaar en de artiest die het zingt. Pas dan kun je objectief een mening geven. Het management rondom Britney wist ook precies wat goed zou doen en wat niet, dat wordt zo geraffineerd gedaan het een pluim verdient. Britney heeft tevens een basis gelegd voor de popmuziek van de afgelopen tien jaar. Dat heeft niks met leeftijd te maken. Jouw redenering past gewoon niet bij de mijne. 't Is net alsof ik vergelijking ga maken tussen een album van The Beatles en van Lady Gaga, dat kan toch niet?! Dat geldt m.i. ook tussen de albums van Robyn & Britney Spears.

mijn hart bloedt!!

Het was maar een grapje hoor. Als ik jouw gevoelens heb gekwetst spijt me dat ten zeerste, ik wist niet dat je je zo snel op je teentjes getrapt voelt.

rabbit
Op Body Talk Pt. 1, het meest recente album van de Zweedse zangeres laat Robyn weten dat ze beslist geen leek is in het maken van uitmuntende popliedjes. Het is tevens een ontzettend divers album geworden. Robyn switcht van donkere, pompende beats (o.a. in None of Dem, een samenwerking met het uit Noorwegen afkomstige duo Röyksopp), naar het met emotie geladen, geheel akoestische Hang with Me. Toch klinkt het album als een coherent geheel. Dancehall Queen (geproduceerd door Diplo) tovert ieders luie zondagmiddag om in een (klein) feestje en Dancing on My Own zou in de 'perfecte wereld' de nummer 1-positie in de charts kunnen claimen. Body Talk Pt. 1 maakt in ieder geval een grote kans om mijn 'album van het jaar' te worden.

avatar van swoon
Dancing on My Own is tot nu toe mijn "single van het jaar".. Heerlijke dansvloersingle..

Maar het is wel maar een mager jaar, moet ik er ook bij zeggen.

Rest van het album vind ik iets minder, maar nog steeds best leuk.

avatar van Roytjuh
rabbit schreef:

Mooi gezegd!

avatar van chaotic20
Erg mooi gezegd inderdaad. Ik snap niet dat Robyn beter scoort, want ze is toch vele malen beter dan wat er tegenwoordig in de charts staat...

Madonna queen of pop? Kylie princess of pop? En Robyn dan?
Misschien is zij van deze 3 misschien wel het 'meest origineel' op dit moment. Misschien wordt deze dame wel iets te veel over het hoofd gezien als we dan toch aan kronen doen.

Body Talk Pt 1is zweterig, opzwepend, vrolijk, fun en funky.

Lekker toch?!

Dancing on my own is de enige single van dit album dat werd gereleased, maar goed ook, want de andere songs zijn echt niet hitgevoelig. Ze wil precies een nieuwe sound gebruiken.
Album kan me weinig overtuigen. 8 liedjes zijn wat weinig om een album te vullen!! 3/5.

Het is dan ook geen album.

avatar van steven
toffe release (geen album) van robyn , haalt het net niet bij de al reeds klassieke voorganger , maar is toch werkelijk heel lekker.

queen of electropop , dat vind ik!

avatar van Roytjuh
Waarom kan ik deze geweldige cd nergens vinden in de betere platenzaken?!

Of kennen ze Robyn niet of zo?

avatar van judgepaddy
Lekker hoor.
Was ik even aan toe na een tijdje eenzijdig Jazz geluisterd te hebben.
Een soort verfrissende mentale douche waarna ik me weer kan concentreren op het ietwat "complexere" werk.

Dancing on My Own is inderdaad een grandioze dansplaat, die synth in het begin (een Korg of zo?), zo'n sound werkt bij mij altijd redelijk verslavend.

avatar van Honkie
Begint, na een aantal luisterbeurten, behoorlijk te groeien. Oppervlakkig luistert het weg als een soortemet van teenage-pop. Het niveau ligt echter wel even een behoorlijk aantal treedjes hoger.
Favo. Fembot !!!
Rothumeur in den ochtend? Even Fembot erover en je bent weer klaar voor de dag.
Half puntje erbij.

Oftewel haat men Robyn oftewel vindt men ze fantastisch. Er is precies geen middenweg met haar.

Anyway, ik hou van Robyn. Ik vind dat ze er altijd erg op vooruit gaat. Live ook zeer sterk.

avatar van Style.Girl
Geweldig album. Robyn bewijst dat ze toch een goede zangeres is en een talent heeft waarmee ze goed scoort. Part 1 is zeer sterk. Het eerste nummer: Don't Fucking Tell Me What to Do klinkt al heel lekker, maar het is een beetje monotoon. Fembot is toch een waardige opvolger en is eigenlijk beter. Dancing On My Own, haar eerste single is geweldig!! Ik heb het zovaak beluistert dat ik er gek van werd, maar wel haar beste track van het album. Hetzelfde geldt voor Cry When You Get Older is eigenlijk even leuk als Dancing On My Own, lekker om naar te luisteren en leuke tekst. Dancehall queen vind ik ook een leuk nummer maar niet meer dan dat. Non of Dem vind ik toch het minst leuke nummer. Hang With Me is dan weer tegek.
Jag Vet en Dejlig Rosa heeft een mooie tekst, en erg droevig. Maar wel een hele mooie afsluiter en zeker geen slecht nummer.

avatar van Style.Girl
Don't Fucking Tell Me What to Do (4:13) = 3,5*