Trouble - Trouble (1990)

Rock / Metal
Label: Def

1. At the End of My Daze (3:12)
  2. The Wolf (4:32)
  3. Psychotic Reaction (3:12)
  4. A Sinner's Fame (4:17)
  5. The Misery Shows (Act II) (7:16)
  6. R.I.P. (4:08)
  7. Black Shapes of Doom (3:44)
  8. Heaven on My Mind (4:07)
  9. E.N.D. (2:24)
  10. All Is Forgiven (5:08)
avatar van Kef
Kef
Een echt classic van deze doom metal band. Log en zwaar maar wat minder doomy als hun albums hiervoor. Psychotic Reaction en R.I.P. zijn mijn favoriet.

Kingsnake
Waanzinnig, maar ik herken er geen doom metal in.

Stevige, smerige rock met een rauw metalrandje. Zang doet me wat denken aan Jon Oliva van Savatage.

Meerwaarde aan deze band vind ik de zang, tempo's en het duo-gitaarwerk.

avatar van jurado
Zeker een klassieker , het beste album van Trouble.
Als ik deze lp0 opzet waan ik mij weer in 1990, mijn eerste stapjes in bandjes,middelbare school, hardrock chickies

Ozric Spacefolk
Rick Rubin staat garant voor goud!

Elke band (RHCP, Raging Slab, Beastie Boys en ook Trouble) die met deze baardige producer in aanraking komt, komt met een klassieker van een rockplaat.

Trouble maakt Black Sabbath-muziek, die Black Sabbath zelf niet meer maakt.
Erik Wagner is een beter zanger dan Ozzy en verder beukt deze plaat als een bezetene.

Een echte must-have voor liefhebbers van avontuurlijke en smerige rock/metal.

avatar van Edwynn
Ik ken deze helemaal niet. Wel Psalm 9 en The Skull. Is dit album daar nog mee te vergelijken?

Ozric Spacefolk
Trouble is anno 1990 minder slepend zoals de eerste 2 platen.

Het is een soort retro-doom plaat.
Vergelijkbaar met het betere 70ies werk van Black Sabbath, maar heel vers en fris door Rick Rubin.

Het twin-gitaarspel van Franklin/Warrell is om te smullen.

Ik ben blijer met deze benadering van het doomgenre dan waar die gothicbandjes e.d. mee op de proppen komen tegenwoordig.

Er zijn wat promo-videos van deze plaat, ik meen R.I.P. en At the End of my Daze. Op youtube zou je die zo moeten vinden.

avatar van Edwynn
Thanks. Klinkt goed. Ga deze zeker eens beluisteren.

avatar van MetalMike
Eric Wagner is overleden, van het weekend deze maar eens even flink hard door mijn huis laten knallen!

avatar van Wolfmother
geplaatst:
Man, dit is me een top album. Wat kunnen die gasten spelen, heerlijk om naar te luisteren. Ik denk dat ik dit zelfs beter vind dan het debuut en daar was ik al behoorlijk van onder de indruk.

Trouble - 4.5*
Psalm 9 - 4*