Jackson Browne & David Lindley - Love Is Strange (2010)

Alternatieve titel: En Vivo Con Tino

Label: Inside

1. I'm Alive (5:03)
  2. Call It a Loan (5:02)
  3. Looking East (7:02)
  4. The Crow on the Cradle (6:01)

met Carlos Núñez

5. Mercury Blues (5:16)
  6. El Rayo X (3:59)
  7. Sit Down Servant (4:04)
  8. Take It Easy (4:13)
  9. For Taking the Trouble (4:38)
  10. For Everyman (5:36)
  11. Your Bright Baby Blues (6:40)

met Javier Mas

12. Tu Tranquilo (6:04)

met Kiko Veneno

13. Late for the Sky (6:03)
  14. These Days (4:39)

met Luz Casal

15. Running on Empty (6:34)
  16. Love Is Strange / Stay (7:46)
  17. The Next Voice You Hear (9:05)

met Kiko Veneno

Op de officiële site kun je stukken horen van dit album. Ze klinken verdomd goed. Oud matriaal, matriaal wat ik niet ken, maar die stem en de sfeer van dit album lijken me "great" en de prijs is ook heel vriendelijk (voor een dubbelalbum?). Hij komt snelen ikga 'm gelijk halen. Misschien morgen al. Muziek voor zomerse sferen en to Take It Easy.

beaster1256
is al besteld beste Ad , volgens allmusic een zeer goede dubbel cd !!! en bij cdwow te koop voor 14 euro en nog wat !
kijk er al naar uit !!!!

Heel prachtig "live"album van Jackson Browne en David Lindley met spaanse vrienden opgenomen in Spanje, tijdens zijn tour in 2006. Opgenomen met een acoustische setting. Op de binnenkant van van hoes, staat een mooie foto van de heren, 7 man sterk. naast elkaar zittend op het podium zittend, het publiek in betoverende sferen brengen. Er staan oudere nummers van Jackson, maar ook spaanstalige nummers, gezongen door zijn spaanse vrienden (en vriendin). Nummers, die na mijn eerste luisterbeurt eruit springen zijn El Rajo X en Late For The Sky, maar eigenlijk is dit hele album één groot muziek feest en wil ik de andere nummers niet tekort doen. Als je denkt met de acoustische cd's van Browne genoeg te hebben en deze overbodig is, heb je het helemaal mis. Deze muziek in deze setting, met publiek en de interactie daarmee maken dit album zo geweldig. Geen seconde saai en je verlangen naar zomer en zon wordt naarmate 'm beluistert alleen maar groter. Nog één ding: De tekst van Late For The Sky is zóóó mooi. Dat tesamen met stem van Jackson achter piano en schitterende gitaarsolo brengen me in een melancholische bui, die ik lang niet meer gehad heb. Iedereen die "iets" metde westcoast muziek hebben krijgen er nu een spaanse sfeer bij. En de prijs van dit album is helemaal vriendelijk. Ruim onder 20 euri met mooi boekje met foto's erbij. Dat ook nog. Dus... Gewoon zo snel mogelijk gaan kopen. Mijn beoordeling: een dikke, vette 5***** Tijdloos album!!!!!!!!!!!

Stijn_Slayer
Ik heb nog getwijfeld of ik naar hun concert in Nederland zou gaan. Jackson Browne is de laatste jaren weer verdomd goed in vorm na een wat mindere periode.

Jouw enthousiaste bericht maakt me in ieder geval heel benieuwd Ad!

avatar van Oldfart
Ik zie twee nummers van Lindley afkomstig van http://http://www.musicmete...
Mijn nieuwsgierigheid is ook gewekt.

edit: Is dat concert op 9 juni in de HMH al uitverkocht?

avatar van geulink
Concert is nog niet uitverkocht.

De CD gisteren binnen gekregen en klinkt als een klok. Prachtige variaties van klassiekers als These days, Your bright baby blues en nog veel meer.

Zeer de moeite waard dus. Concert beloofd ook bijzonder te worden. Voor de pauze Jackson en David en na de pauze met volledige band. Hopelijk inclusief de 2 achtergrondzangeressen van de vorige tour.

avatar van Oldfart
Concert is nog niet uitverkocht.
..dank geulink, morgen maar eens proberen een ticket te scoren dan.

Stijn_Slayer schreef:

Jouw enthousiaste bericht maakt me in ieder geval heel benieuwd Ad!

Ik ben geen echte concertganger meer... maar dit album wil ik, en ga ik me zeker aanschaffen!

avatar van Running On Empty
Het klinkt allemaal geweldig maar mij net iets te braafjes. Voor een live CD kabbelt het allemaal wel lekker door. Ik had liever een live release van de laatste tour gehad met die spetterende zangeressen tijdens Doctor My Eyes overgaand in About My Imagination. Het komende concert in de HMH belooft veel meer met de volledige band erbij na de pauze (incl. zangeres, niet zeker of het er twee zijn).

Ik vrees dat ik deze plaat niet zo vaak de weg naar mijn speler zal vinden als het eeuwig voortreffelijke Running On Empty. Het is allemaal veel te relaxed en de vlam slaat nooit echt lekker in de pan op deze live release.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik heb nog niets van dit album gehoord, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt!!

TEQUILA SUNRISE schreef:
Ik heb nog niets van dit album gehoord, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt!!
De winkels zijn tot 5 uur open vandaag open, maar eerst voetballuh kijken!!!!

Jawel, Japan speelt!

by the way, dit album moet ik dus ook nog van mijn vakantiegeld aanschaffen,Ad?

Nou ja het is kiezen tussen deze of die van Carole King & James Taylor. ( Live at the Troubadour) Maar als je zat vakantiegeld hebt, gewoon allebei!

Father McKenzie
Nèt een nieuwe laptop onder mijn vingers....

Da's waar ook. Dan maar gewoon downloaden!!! Beide!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ad Brouwers schreef:
De winkels zijn tot 5 uur open vandaag open, maar eerst voetballuh kijken!!!!

Ik zeg: Holland - Japan 3-0 en daarna fluitend richting platenzaak voor deze laatste van Jackson.

Ik denk 2-1 voor Oranje en dan als de sodemieter naar de kroeg. Dan lees ik morgen wel of jij 'm nog gekocht heb. Fijne Dag, Tequila!!!!

beaster1256
gewoon een hemelse cd , ijzersterk en met veel liefde voor de muziek en voor de mens gebracht , een topper van een live plaat !!!!

avatar van Running On Empty
Heb deze gisteren ook weer eens goed beluisterd op flink volume. Het klopt allemaal wel maar als een gastzangeres het prachtige These Days met vreselijk Spaans accent helemaal gaat verkrachten dan haak ik toch een beetje af. Het doet voor mij afbreuk en hoger dan 3,5 kan ik niet geven voor een in potentie sublieme live plaat. Het is goed allemaal maar het is het toch net niet voor mij als die-hard Jackson Browne liefhebber.

beaster1256
voila , 5 sterren , hemels mooi , je hoeft zeker geen jackson browne fan te zijn om dit dubbelalbum te apprecieren , de gitaren zijn prachtig gestemd , het feest kan beginnen , met de vrienden van jackson en david , een waar feest om te beluisteren , tu tranquilo , prachtig album !

avatar van Ataloona
Het is een geweldig live-album dat zeker.
Eerste live album dat ik van Jackson Browne hoor.
Toch nog geen 5 sterren waard.
Daar klinkt hij mij wat té rustig voor.

avatar van Madjack71
Akoestische muziek in al zijn glorie er is nog een album waar extra nummers op staan in zijn totaal 28 en dat kan deze muziek wel hebben. Door de gastoptredens is er sprake van toegevoegde waarde. Browne heeft de beschikking over vele vrienden of zoals hij telkens bij de aankondiging ervan...my one true friend/my lifetime good friend/my truly good friend/my special friend etc. pleegt te zeggen. Het is allemaal wel wat rustig, maar als het op deze wijze wordt uitgevoerd hoor je mij niet klagen.

avatar van robbrouwer58
Kabbelend en babbelend ..., moet ook eens kunnen.

avatar van Tonio
Normaal ben ik niet zo van de live albums, maar dit blijft - ook na vele keren beluisteren - nog altijd een van de betere. De Spaanse begeleiding voegt fijne accenten toe. Verder klink alles glashelder en is Jackson goed bij stem.

avatar van Minneapolis
Misschien speelt de lengte mee, maar voor mij voegt het niet zoveel toe aan Jackson Brown's 2 solo acoustic platen die ik al heb en erg waardeer.
Vooral cd 1 vind ik, na een aardige opener, niet heel boeiend. Cd 2 vind ik beduidend sterker dankzij een paar mooie versies van bekende nummers.

hoogtepunten:
-I'm Alive
-Your Bright Baby Blues
-Late for the Sky
-Love Is Strange / Stay
-The Next Voice You Hear

avatar van Running On Empty
Veel te glad deze plaat, net als de enige live DVD van Jackson Browne. Ook de gastoptredens vind ik niet allemaal even geslaagd. Het klinkt perfect maar het is het toch niet voor mij. Deze 2CD haalt zelden de speler. De solo acoustic CD’s van Jackson Browne zijn inderdaad veel geslaagder en spontaner.