Stevie Ann - Light Up (2010)

Label: Universal

1. Light Up (3:36)
  2. Carry Me Home (2:58)
  3. To Forget Her (3:27)
  4. Something Dark (3:39)
  5. What Goes On (2:53)
  6. You Done Me Wrong (2:56)
  7. Waiting and Dreaming (3:40)
  8. Leaving Town (3:56)
  9. That Thing (3:09)
  10. Move On (3:04)
  11. Leaves Keep Falling Down (4:03)
  12. On My Mind (3:36)
avatar van IntoMusic
Een aantal weken geleden al besteld en zeer benieuwd wat haar nieuwe album brengt. De nieuwe single What goes on klinkt in ieder geval veelbelovend en ook de samenwerking met Sheryl Crow is verassend.
Helaas is het concert in Almere verzet naar September, maar we zijn er bij ...

Ben erg benieuwd naar dit album. Sinds ik Stevie Ann ontdekt heb, heb ik haar 3x live gezien en haar vorige 2 albums (en 1 EP) met veel plezier geluisterd! 'What Goes On' klinkt al erg leuk, maar inmiddels is het bij mij de ervaring dat ze haar mooiste nummers niet op single uitbrengt (Whole Lotta Rain, Blue, Overdone, Wait Up for Me, red.) en dat het hele album meestal nog leuker wordt

avatar van Madjack71
Het is toch wat. Dacht ik door een budgettaire situatie een keuze te moeten maken om niet naar Stevie Ann te gaan, krijg ik alsnog de gelegenheid. Een collega vroeg zo terloops in de teamruimte of ik Stevie Ann kende. Yep, heb 2 hele leuke albums van haar in huis, was zelfs nog van plan om te gaan... Bleek zijn moeder dus 2 kaarten van het concert van morgen gewonnen te hebben en aangezien zij zuinig is en die niet bij het oud papier wil zetten, wil ze er nu mij een plezier mee doen.

Ben heel benieuwd.

avatar van Madjack71
Stevie Ann live, ze krijgt er geen valse noot uit, al zou ze het willen. Pracht van een stem, die live ruimhartig overeind blijft. Heel wat liedjes gespeelt van het nieuwe album en m.i in het verlengde van Closer to the Heart. Geen grote verrassingen of zijwegen, maar mooie vormgegeven liedjes met een prima back up band. Of het theater nou de plaats is om Stevie Ann te zien....mwoah, ik denk toch dat er wat meer pit in zou zitten bij een podium waar de mensen zouden staan i.p.v. zitten en er ook een tap in de buurt is.
Desalnietteplus, mooi concert. De cd heb ik alvast besteld en krijg er ook nog een aantal live nummers van dat concert thuis gestuurd, zodat ik die zelf mag branden en in het hoesje kan doen, met dezelfde vormgeving als bovenstaande hoes.
Yep Stevie Ann krijgt een plaatsje erbij in de platenkast. Leuke meid ook trouwens.

avatar van Madjack71
Vandaag middels de post binnen gekomen....met handtekening. De live tracks zijn wat vertraagd, maar komen nog via de backstage site.
Wat ik er nu van mee krijg, vind ik dit de beste Stevie Ann tot nu toe. Het meest in balans en meer volwassen, maar dat is evident. Het uitstapje naar producer Mitchel Froom heeft het geluid van Stevie Ann goed gedaan. Soit...het blijft allemaal wel wat braaf en lieflijk en rustigjes aan....maar wel op een wijze waar ik graag in mag vertoeven. Het warme stemgeluid van Stevie Ann leent zich daar prima voor. De teksten zijn dan weliswaar niet al te filosofisch en te diepgravend en handelen grotendeels over relaties, maar dat mag op die leeftijd van 22 jaar.
Light Up heeft een Arms of a Woman gevoel over zich van Amos Lee en is een sterke opener. Carry me Home heeft dat kabbelend beekje gevoel, met die voortschrijdende drums en lijkt mij heerlijk om met een open raam in de auto op de weg te draaien.
Zo gaat die rit eigenlijk wel aangenaam door tot aan de huidige What Goes On. Something Dark is tekstueel het buitenbeentje van het album, zoals You done me Wrong dat muzikaal is. Naast Waiting and Dreaming zijn dat de enigste 2 nummers die Stevie Ann samen heeft geschreven met respectievelijk Lucy Schwartz en Maia Sharp. Waar ikzelf You done me Wrong goed vind uitgepakt, heb ik dat iets minder met Waiting and Dreaming, dat m.i -vooralsnog- geen meerwaarde heeft gegeven door dat samen te doen. Live klonk het i.i.g niet onaardig.
Leaving Town is an sich een mooi nummer dat de liefde -wederom- bezingt, maar vind ik live meer tot zijn recht komen.
Met That Thing is de -kleine- dip volledig, samen met Leaving Town en Waiting and Dreaming. Maar het -doe je ogen dicht en laat je meevoeren- subtiele van Leaves Keep Falling Down en het kleine intieme van On my mind, maken het meer dan goed.
Yep, Stevie Ann is aangename, relaxte, ontspannen muziek om eens lekker voor te zitten. Muziek hoeft niet altijd een bite te hebben, sweet is ook zeer smakelijk.
Voor nu 4*, maar met een halfje misschien in het verschiet, moge het dipje opklaren.

avatar van Tyn
Tyn
Stevie Ann heeft al twee erg mooie albums. Op deze plaat heeft ze samen gewerkt met een andere producer en een andere band als ik de informatie in het hoesje goed lees. Stevie Ann zingt gewoon erg mooi en schrijft leuke liedjes en teksten.
In vergelijking met haar eerder albums swingt het hier iets meer heb ik het gevoel, bijvoorbeeld op "You Done Me Wrong" en "Move On". Hoewel ze op haar eerdere albums met een goede band speelt, klinken de arrangementen op dit album net iets meer passend of completer bij deze goede en veelzijdige zangeres.
Weer een erg mooie plaat van Stevie. Mooie cover trouwens ook:D

avatar van IntoMusic
Lekker relax album, zoals ook de vorige twee albums waren. Klein minpuntje is dat er niet echt een nummer opstaat waarin ze even lekker uit de ban springt. Klinkt allemaal veilig, maar daarnaast wel weer vertrouwd.

Light up als single vind ik een mooie keus. Er zitten ook songs bij die doen denken aan Sheryl Crow zoals het heerlijke Something dark en Waiting & dreaming.

Ook nu weer een 4-sterren album, waarbij je op een druilerige dag als deze toch lekker weg kan dromen. Nog een hele zit tot het concert in september, maar zie er nu al naar uit.

avatar van Braam502
Al het goede van de eerste twee albums samen op dit derde album. Iets meer up-tempo maar onmiskenbaar Stevie Ann. Goede songs die meteen lekker vallen. Goede arrangementen en haar heerlijke stem, met rouw randje.
Via Itunes gekocht met akkoestische bonustrack. Kippenvel moment! Stevie Ann is duidelijk een van Nederlands beste vrouwelijke singer songwriters en trekt het al hoge niveau van de eerste twee platen prima door. Ik ga deze nog veel luisteren de komende tijd.

Milestones
Prachtige sobere hoes gekozen, met een mooie foto van Stevie Ann. Smaakvol.

Stevie Ann heb ik sinds haar debuut al een goede singer-songwriter gevonden, maar haar vorige twee albums bestonden voor mij uit de helft goede nummers (geen van alle op single uitgebracht) en de andere helft uit 'niet bijzondere' nummers.
Bij 'Light Up' is dit absoluut anders, Stevie Ann heeft zich geperfectioneerd. Bij de eerste luisterbeurt al, was er eigenlijk geen enkel nummer dat niet is blijven hangen. De nummers blijven niet alleen hangen, maar hebben ook een grotere 'replay-waarde' dan op de vorige albums. Daarbij is Stevie Anns stem prettiger dan ooit en ook de productie is top. Waarom dan geen 5,0*? Het is uiteindelijk nog steeds meer van hetzelfde, hoewel ik me daar in dit geval totaal niet aan erger. Misschien is er voor dit album in de toekomst zelfs 5,0* weggelegd. Maar voor nu 4,5*

avatar van IntoMusic
Zojuist terug van een 2 uur durend optreden van deze dame en wat een giga stem!! Nummers vertolkt ze met volle overgave en je merkt dat ze absoluut is gegroeid.

Ze heeft veel nummers van dit album gespeeld en in de auto nog eens de cd beluisterd. Vooral Leaves keep falling down (allereerste nummer dat ze schreef voor dit album) is in mijn waardering gegroeid.

avatar van Madjack71
IntoMusic schreef: ...Vooral Leaves keep falling down (allereerste nummer dat ze schreef voor dit album) is in mijn waardering gegroeid.

Is ook een van mijn favoriete tracks van dit mooie album.

avatar van Emile93
Lekkere muziek hoor!