Stevie Ann - Light Up (2010)

Label: Universal

1. Light Up (3:36)
  2. Carry Me Home (2:58)
  3. To Forget Her (3:27)
  4. Something Dark (3:39)
  5. What Goes On (2:53)
  6. You Done Me Wrong (2:56)
  7. Waiting and Dreaming (3:40)
  8. Leaving Town (3:56)
  9. That Thing (3:09)
  10. Move On (3:04)
  11. Leaves Keep Falling Down (4:03)
  12. On My Mind (3:36)
avatar van Nick4
Stevie Ann heb ik sinds haar debuut al een goede singer-songwriter gevonden, maar haar vorige twee albums bestonden voor mij uit de helft goede nummers (geen van alle op single uitgebracht) en de andere helft uit 'niet bijzondere' nummers.
Bij 'Light Up' is dit absoluut anders, Stevie Ann heeft zich geperfectioneerd. Bij de eerste luisterbeurt al, was er eigenlijk geen enkel nummer dat niet is blijven hangen. De nummers blijven niet alleen hangen, maar hebben ook een grotere 'replay-waarde' dan op de vorige albums. Daarbij is Stevie Anns stem prettiger dan ooit en ook de productie is top. Waarom dan geen 5,0*? Het is uiteindelijk nog steeds meer van hetzelfde, hoewel ik me daar in dit geval totaal niet aan erger. Misschien is er voor dit album in de toekomst zelfs 5,0* weggelegd. Maar voor nu 4,5*