Pendulum - Immersion (2010)

Australiƫ
Electronic / Rock
Label: Ear Storm

1. Genesis (1:09)
  2. Salt in the Wounds (6:38)
  3. Watercolour (5:03)
  4. Set Me on Fire (5:02)
  5. Crush (4:13)
  6. Under the Waves (4:55)
  7. Immunize (4:36)

met Liam Howlett

8. The Island - Part I: Dawn (5:20)
  9. The Island - Part II: Dusk (4:09)
  10. Comprachicos (2:48)
  11. The Vulture (4:03)
  12. Witchcraft (4:12)
  13. Self Vs Self (4:45)

met In Flames

14. The Fountain (5:00)

met Steven Wilson

15. Encoder (5:21)
  16. Watercolour [Deadmau5 Remix] * (6:06)
  17. Watercolour [Emalkay Remix] * (5:07)
  18. Witchcraft [Rob Swire's Drum-step Mix] * (5:44)
  19. Witchcraft [John B Remix] * (6:53)
  20. Witchcraft [Chuckie Remix] * (4:59)
  21. Witchcraft [Netsky Remix] * (4:56)
  22. The Island * (9:29)
  23. The Island [Tiësto Remix] * (6:45)
  24. The Island [Cicada Remix] * (7:12)
  25. The Island [Steve Angello, AN21, Max Vangeli Remix] * (6:40)
  26. The Island [Lenzman Remix] * (4:57)
  27. The Island [Madeon Remix] * (4:06)
  28. The Island [Statelapse Remix] * (5:15)
totale tijdsduur: 1:07:14 (2:25:23)
avatar van stuntman_jasper
Ik vind Watercolour en Salt in the Wounds sowieso al lekkere nummers. De album previews klonken ook geweldig. Jep, met dit album komt het wel goed.

Dit kan eigenlijk alleen maar beter zijn als het laatste album In Silico wat echt helemaal nergens over ging vergeleken met het debuut. Laten we hopen dat dit tenminste wel weer ergens over gaat, want Pendulum heeft het wel in zich om iets goeds te brengen, in ieder geval live, nu nog op CD! Die samenwerking met Liam Howlett van The Prodigy klinkt in ieder geval heel erg goed!

avatar van Marsvin
Hij is geleakt.
Maar heel slechte kwaliteit.
Self VS Self is ...metal ?
The Island is gewoon weg zalig. Dankzij Deadmau5.
Salt en watercolour ook goed.
De rest nog aant beluisteren.

avatar van stuntman_jasper
Samples op de Pendulum Youtube pagina net beluisterd. Dit album gaat zalig worden. Self vs Self spreekt misschien niet iedereen aan, maar ik vind (aan de samples te horen) dit een tof album. Stemmen doe ik uiteraard pas als ik het geheel heb gehoord.

avatar van stuntman_jasper
Encoder is echt een geweldig nummer!

Lekker album met Watercolour, Salt in the wounds, Set me on fire en The Island Pt 2 als hoogtepunten.

Alleen Self vs self, verschrikkelijk...

avatar van VictorJan
Met Steven Wilson als gastartiest is mijn interesse wel gewekt.

tuktak
drum n bass rock voor de pinkpop ganger. extreem commercieel, maar gelukkig wel iets beter dan hun vorige album. verder toch gewoon een redelijk schamele vertoning van deze gasten die in potentie best wat in hun mars hebben. helaas hebben ze gekozen voor de centen ipv de kwaliteit. dit album doet me vooral sterk denken aan de nieuwe weg die ook bv een tiesto is ingeslagen.

avatar van Protonos
No nonsense partymuziek! dit hoor ik graag met uitgaan bijvoorbeeld

3.5

avatar van Bardt1980
Oei, die (wederom) eentonige beat aangevuld met happy hardcore geluiden, overgoten met een sausje van toeters en bellen er bovenop beloven niet veel goeds...

Net even een vluchtige luisterbeurt gegeven. Maar het lijkt erop dat ze de lijn van In Silico hebben doorgezet, en van dat album was ik ook al niet zo gecharmeerd. Jammer, had deze formatie wel hoog zitten na het uitkomen van Hold your Colour. Met Drum 'n Bass heeft het nog maar bar weinig te maken. Al kan ik me voorstellen dat dit live nog wel de nodige voetjes van vloer kan brengen... We zullen het zien op Lowlands dit jaar

Beoordeling volgt!

nicoot
The Fountain, heerlijke melodie en zanglijn!

Dit album is mijn kennismaking met Pendulum en het valt goed, zeer goed! Ik vind de sound te vergelijken met de rave-DnB van Prodigy, al haalt Immersion het niveau van het laatste Prodigy album niet.

Hoogtepunten van deze schijf zijn voor mij Salt in the Wounds, Immuze, The Island pt.1 en The Vulture, met die lekker lead van de Planet Terror Themesong erin verwerkt.

Groot nadeel van de meeste nummers is de sang. Ik vind deze melodieuze vocalen niet passen bij DnB of Rave, waardoor het kaasgehalte nu wel erg hoog is. Maar al net al een prima album en ik ga zeker de vorige werken even checken.

3.5*

Pendulum, Heerlijk!!!

Na een paar luisterbeurten mag ik toch zeggen dat dit mijn favoriete CD is.

Met dit album laat Pendulum zien verder te willen gaan. Het verschil tussen dit en het vorige album is immens groot, wat ik persoonlijk een stap in de goede richting vind.

Bijna alle nummers luister ik nog altijd met veel plezier.

Het album is niet alleen een mix tussen Rock en DnB, er komen namelijk ook een aantal Dubstep elementen langs (vooral op het nummer Set me on Fire).
De zang is op dit album inderdaad erg aanwezig. Mensen die hier niet van houden zullen een paar nummers direct afzetten.

Al met al een fantastisch album. Het lijkt alsof Pendulum "volwassener" is geworden en niet alleen party-tunes uitbrengt (een hele dikke +)
Het album luistert lekker weg en er zitten veel vocals op.
Een echte DnB/Pendulum fan MOET dit album hebben.

Ik doe dit zelden, maar aangezien ik 14/15 nummers gewoon erg goed vind, verdient dit album een dikke 5+

avatar van dynamo d
The Island Part I and The Fountain vind ik goede nummers. Rest kan me minder boeien.

avatar van Dridge
Net even geluisterpaald en och,och ,och, wat een ontzettende zouteloze ruksound hebben die gasten tegenwoordig.

avatar van dilladawg
set me on fire

avatar van dilladawg
nummer 9 zou zo van deadmau5 kunnen zijn

Dridge schreef:

De luisterpaal heeft zoutloze ruksound kwaliteit

avatar van Bardt1980
Nee dat ligt in dit geval niet helemaal aan de luisterpaal...

avatar van Darkzone
Ik kwam gisteren de video van Watercolour tegen en vond dat een erg lekker nummer. Ik was de band Pendulum al tegengekomen bij Play.com en heb gisteren dit album binnengehaald. Geen idee wat ik kon verwachten eigenlijk.

De eerste luisterbeurt was zo van: de lp van Invaders Must Die op 45 toeren ipv 33 afgespeeld. Ook kwam ergens op het eind Human Resource's Dominator sample van Lady Gaga langs...

Maar de 2e luisterbeurt in de auto was positiever. Lekker album, met het beste gedeelte bewaard tot het einde. Aangezien is van heel veel soorten muziek hou, is vooralsnog Self Vs Self een van de hoogtepunten van dit album. Een erg gevarieerd album kun je wel zeggen. Een aantal tracks zouden niet misstaan op een techno-feestje, maar ook de radio komt aan bod, net als een beetje Graspop Metal Meeting. En toch komt het natuurlijk over na een paar keer luisteren. Geen chaotische boel van muziekstijlen. Hoelang dit album houdbaar blijft weet ik niet, maar vooralsnog krijgt dit album 4 sterren.

avatar van musicboy2602
Zitten hele vette stukjes in, maar wat zit er ook waardeloos klotezooi tussen. Vooral dat stukje waar ze met alleen een akoestische gitaar gaan zingen (weet niet welk nummer; ik heb het album als één bestand gedownload) is een zwaar dieptepunt.

tuktak
tuktak schreef:
drum n bass rock voor de pinkpop ganger.

uit het tijdschrift oor van deze maand bij een pagina artikel over pendulum, hun eerste zin:

"drum 'n bass voor de pinkpopganger. zo wordt pendulum op internet smalend afgedaan."

toevallig? ik vond het wel grappig om te lezen iig.

Lijkt me geen toeval, die journalist heeft hier zitten neuzen. Wie was het?

avatar van bram-f
Plaats je Immersion in het hokje Drum 'N Bass omdat Pendulum als Drum 'N Bass band begonnen is, dan is de plaat niks. Plaats je Immersion niet in een bepaald hokje dan is het naar mijn zegge een heerlijke plaat met uiteenlopende nummers, maar goed ik ben dan ook een van die 'Pinkpopgangers'.
Zelf vind ik The Vulture het beste klinken.

avatar van michaelSOAD
Prachtig album! Ik ben normaal niet zo van dit soort muziek, maar ik vind het echt het beste album van een ´niet metal/rock band´. Vooral Set me on fire, Witchcraft en Encoder zijn heel mooi. Het enige nummer wat ik niets vind is Immunize (Ik denk dat veel mensen hier niet mee eens zijn)

-5-

ben gigantische fan van pendulum! heb alles en dit album is awesome! 5/5

avatar van Joeri_000
Wel erg jammer dat het nummer Ranson het niet heeft gehaald , die vind ik beter als opener dan Salt In The Wounds

avatar van R2DeepThroat
Pendulum is begonnen als een Drum&Bass band maar is nu een mix tussen Dubstep/Electro/Rock/Hardcore/Metal en Drum&Bass. De plaat brengt heerlijke variatie en een goede, luchtige sfeer.

avatar van Bardt1980
Variatie en luchtig? Dat vind ik juist ver te zoeken. Bij de basis van veel nummers zijn vrijwel alle beats hetzelfde, vervolgens wordt het geheel dichtgesmeerd met toeters & bellen. Hang er ook nog een geinige happy- hardcore tune aan die iedereen mee kan brallen en een nieuwe track is geboren.
Ik geef toe, het klinkt allemaal vet en gelikt, maar muzikaal vind ik het allemaal wat overgewaardeerd. De klasse van Hold your color is bij zijn 2 opvolgers ver te zoeken.

avatar van Justinvdk
Geweldig album. Moest even twijfelen wat ik de 3 beste nummers vond, maar heb toch maar gekozen voor Watercolour, Witchcraft en The Fountain. Enige minpunt vind ik Self vs Self, echt een waardeloos nummer dat niet op dit album had gehoeven.