Anna Bergendahl - Yours Sincerely (2010)

Zweden
Label: Lionheart

1. Rolling Dice (3:00)
  2. This Is My Life (3:01)
  3. Barcelona Blues (2:53)
  4. The Army (3:29)
  5. Yeah Yeah Yeah (3:52)
  6. My Love (3:58)
  7. Beautiful (4:15)
  8. Bye Bye Darling (3:29)
  9. Got My Heart in Your Pocket (3:16)
  10. Have a Heart (4:14)
  11. You Make Me Happy (3:56)

met Brandur Enni

12. Melodramatic Mess (4:11)
Elk jaar blijft er op de een of andere manier wel een songfestival deelnemer hangen bij mij. Vorig jaar waren dat de IJslandse Yohanna en Zwitserse Lovebugs van wie ik de gehele albums dan ook ken.
Dit jaar is dat tot nu toe Yours Sincerely van Anna Bergendahl die met This Is My Life uitkomt voor Zweden.
Dat nummer is een prettige popsong dat wel blijft plakken bij mij. Het was dan ook even schrikken toen ik opener Rolling Dice hoorde met een hoog jaren '60 r&b gehalte. Een beetje Paloma Faith, Duffy en weet ik het wat.
In eerste instantie sloeg dat niet aan, maar dat is inmiddels omgeslagen. Gelijk daarna volgt dan al dat songfestival nummer waar ik toch echt een zwak voor heb. Het is heerlijk meezingen. Alleen vond ik het live nogal zwakjes, dus ik hoop dat dit eind mei niet het geval zal zijn waardoor Bergendahl ver kan komen met dit nummer.
De rest zit een beetje tussen de twee openers in: beetje soul, beetje folk, beetje country met een enorme saus pop, overgoten door de ietwat hese stem van Anna Bergendahl.
Nergens opzienbarend, nergens vernieuwend, maar wel een uiterst relaxed en vermakelijk luchtig album dat perfect past bij de lente.
Helemaal niks mis mee en als Anna gaat optreden op het noorse podium de tweede halve finale dan denk ik dat ik harder voor haar zal gaan juichen dan voor onze 'eigen' Sieneke.

avatar van Emile93
Gisteren dit album voor het eerst geluisterd. Dit is HET pareltje waar ik altijd naar opzoek was!!! GEWELDIG mooi en afwisselend! Van het vrolijke Yeah yeah yeah tot het uiterst prachtige Beautiful! Inderdaad is het nergens echt vernieuwend maar Anna heeft een stem die mij uiterst kan raken! Prachtig! Tijdens het kijken van het Songfestival was This is my life niet mijn favoriet maar slecht vond ik het ook niet! Nu ik het wat vaker geluisterd heb, vind ik het echt prachtig! Absoluut mijn nummer 1 album dit!